پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حزب الله

حوزه/ حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت و اشاره کرد: جهان اسلام امروز با خبر درگذشت آیت الله حکیم، دردمند شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت و اشاره کرد: جهان اسلام امروز با خبر درگذشت مرجع بزرگ و فقیه عالم آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم و پیوستن ایشان به ملکوت اعلی، دردمند شده است.

حزب الله افزود: ایشان عمر خویش را در راه دین حنیف و اعتلای جایگاه حوزه های دینی و مسائل جهان اسلام صرف کردند.

این حزب ادامه داد: ما در حزب الله معتقدیم که این مصیبت، خسارت بزرگی برای جهان اسلام به شمار می رود. این عالم بزرگ در طول زندگی خود مسئولیت های مهم و خطرناکی در دفاع از حق بر عهده داشتند و سال های طولانی در مقابله با ظلمی که بر امت اسلامی و به ویژه آنچه از سوی رژیم معدوم بر عراق وارد شد، رنج کشیدند و صاحب موضع رسالت گونه بودند. همچنین کتابخانه اسلامی از مؤلفات، پژوهش ها و بیانات آیت الله حکیم مملو است و این آثار ذخیره جویندگان علم، معرفت و استقامت باقی خواهد ماند.

حزب الله در پایان این مصیبت را به حضرت صاحب العصر و الزمان (عج)، مراجع عظام تقلید، خانواده فقید بزرگ و فرزندان بزرگوار، سایر طلاب، شاگردان و جهان اسلام تسلیت می گوییم و از درگاه الهی می خواهیم که ایشان را با اجداد اطهارش محشور گرداند و به همگی صبر عطا فرماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha