شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ولایت در مکتب اسلام از چنان جایگاه والایی برخوردار است که بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی ،صبح امروز در جمع مردم و مسئولین شهرستان آبیک در مسجد جامع این شهر، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بر بهره گیری بیشتر از آموزه های اخلاقی ائمه معصومین (علیهم السلام) در همه عرصه ها  تاکید کرد.

وی به حدیث شریفی از حضرت امام محمد باقر(ع) پرداخت که فرمودند «بُنِیَ الْإِسْلَامُ عَلی‌ خَمْسٍ‌: عَلَی الصَّلَاةِ وَ الصَّوْمِ وَ الْحَجِّ والجهاد وَ الْوِلَایَةِ؛)یعنی اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، روزه، حج، جهاد و ولایت؛ در برخی روایات این مضمون نیز به آن اضافه شده است که «به هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است».

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: زراره از حضرت امام محمد باقر (ع) سؤال کرد آقا، کدامیک از این پنج چیز بهتر است؟ فرمود: ولایت افضل است، زیرا ولایت کلید آن چهار مورد دیگر است و ولی یا همان امام، راهنما و دلیل است بر تمام آنهاست.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام و از جایگاه بلند اعتقادی و محتوای عمیق ارزشی برخوردار است.

وی ادامه داد: ولایت در زمان رسول خدا(ص)، با پیامبر و در زمان ائمّه اطهار، با ائمه(ع) تحقّق یافت و در زمان غیبت امام معصوم(ع)، بانایبان عامّ آن حضرت است که از سوی حجّت الهی، حجّت بر خلق هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: ولایت در مکتب اسلام از چنان جایگاه والایی برخوردار است که بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند.

وی ادامه داد: در هر شهری لازم است که علمای دین حضور فعال و بانشاط داشته باشند تا بتوانند معارف اسلامی واحکام دینی را به مردم به خوبی تبیین نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد:جایگاه علم و عالم در معارف دینی و آموزه های اسلامی بسیار رفیع و برجسته است که حتی ائمه معصومین (علیهم الاسلام) در برخی روایات و احادیث به آن تاکید جدی نموده و در برخی روایات نبوی نگاه به صورت عالم و همنشینی با او عبادت دانسته شده  و این به خاطر نقش مهم عالمان دین در هدایت مردم به سمت سعادت دنیوی و اخروی است.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به تاسیس مدارس علمیه جدید در شهرهای مختلف استان قزوین اشاره و بیان کرد: در زمان مسئولیت بنده به عنوان خدمتگزار طلاب  در تلاش بوده ام که با همکاری مسئولین، ائمه جمعه و جماعات بتوانیم در شهرهایی نظیر همین شهرستان آبیک حوزه علمیه جدیدی را تاسیس و زمینه تحصیل جوانان مستعد و علاقه مند را در حوزه علمیه فراهم آوریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و همیاری امام جمعه شهرستان آبیک حوزه علمیه این شهر دو سال است که به  صورت غیر رسمی افتتاح و در اختیار فرزندان داوطلب در علوم حوزوی قرار گرفته است، ولی به دلیل آماده نبودن زیرساخت های آموزشی نتوانست به آن صورت فعالیت خوبی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شهرستان آبیک، پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی در همه عرصه ها، اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برخوردار است، لذا اطمینان دارم به لطف یاری مردم شریف و مسئولان متعهد و متدین این شهر امیدواریم بتوانیم به زودی در این شهر مدرسه علمیه جدیدی با همه امکانات و استانداردهای مطلوب احداث نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: انتظار این است که همه ادارات شهرستان بویژه شهردار و فرماندار و نیز مردم عزیز شهرستان آبیک  حوزه علمیه برادران را یاری کنند تا این مکان فرهنگی بتواند به مسئولیت تربیت و پرورش  طلاب فاضل به نحو احسن بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین  از فعالیت ها و اقدامات مسئولین این شهر در راستای ترویج علوم دینی و اسلامی در سطح شهرستان آبیک قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با توجه به استقبال  خوب فرزندان شما در ثبت نام اولیه و کسب جایگاه خاص در استان، حوزه علمیه برادران شهرستان آبیک می تواند آینده ای درخشان برای آشنایی نسل جوان و علاقه مند به مفاهیم و معارف اهل بیت (ع) رقم بزند.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha