پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 976215
۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
نشست خبری شمیم حسینی اوقاف خراسان رضوی

حوزه / مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: طرح شمیم حسینی با هدف حمایت از هئیت های مذهبی مساجد و حسینیه ها در ۱۶ بقعه متبرکه برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری طرح شمیم حسینی، گفت: محرم وصفر گفت: در طرح بصیرت عاشورایی با هدف اجرای نیت واقفان در ۸۶ بقیعه ، هزار و صد و چهل و هشت مراسم برگزار شد .

وی، برگزاری ۲۳ مراسم شیرخوارگان حسینی، ۱۳ همایش احل من العسل ویژه نوجوانان، ۹ مورد چهارپایه خوانی، ۱۰۲ کاروان عزاداری و اعزام ۱۱۲ مبلغ از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در دهه اول محرم اعلام کرد .

 احمدزاده با اشاره به طرح شمیم حسینی که با هدف حمایت از هیئت های مذهبی مساجد و حسینیه ها و اجرای نیات واقفین در دهه صفر برگزار می شود، افزود: برگزاری طرح شمیم حسینی در ۱۶ بقاع متبرکه و برای ۲۸۸ هیئت مذهبی و ۳۳۸ مسجد و اماکن مذهبی حواله این طرح صادر شده است .

وی در ادامه به ویژه برنامه های این طرح اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام و راه اندازی تعداد ۹ موکب در ایران و ۱ موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی کرونا و تهیه ،توزیع ۱۴۰۰۰ بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند از جمله این برنامه ها عنوان کرد .

احمدزاده ادامه داد: ویژه برنامه های قدم های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول الله و مراسم شهادت امام رضا (علیه السلام) و تهیه و توزیع حدود ۱۱۰۰ بسته  کیف و لوازم و التحریر (مهر تحصیلی) از دیگر برنامه های این سازمان در دهه آخر سفر عنوان کرد .

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی در ادامه به اقدامات مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: در حال تامین ۵۰۰ کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی به ارزش ۲ میلیارد تومان که تاکنون ۳۰۰ کپسول تهیه شده است، همچنین اختصاص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان برای دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات منطبق با تفاهم نامه بین موقوفه عبدالله رضوی (سوران) و بسیج جامعه پزشکی جهت تامین داروی بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار صورت گرفته است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرضیه سروش نژاد IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    سلام من نیاز مالی خیلی شدیدی دارم وبیمار وبیکارم کمک مالی ماهیانه میخوام ممنونم