دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان در پیامی ارتحال حضرت آیت الله حکیم را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در پیامی، ارتحال حضرت آیت الله سید محمدسعید حکیم را تسلیت گفت.

متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء الی یوم القیامه

عروج ملکوتی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدسعید حکیم (طاب ثراه) موجب تاثر و تاسف شد. این فقیه مجاهد که از خاندان با کرامت و بزرگوار علم و فضیلت است، عمر با برکت خویش را در راه تبلیغ دین و تبیین آموزه های قرآن و اهل بیت علیهم السلام تقدیم کرد و الگویی برای روحانیون و حوزه های علمیه در چند دهه اخیر بود.

این فقیه مجاهد، در راه احیای شعائر دینی و حضور در صحنه های اجتماعی، سیاسی و مبارزاتی به ویژه مقابله با استبکار و استبداد رژیم بعثی عراق پیشگام بود و ایثارگرانه در طریق دینداری و آزادگی ایستاد.

توجه و دقت آن عالم متخلق و محقق برجسته و گرانقدر به تحقیق و پژوهش نیز نمونه ای از اهمیت این عرصه گسترده است و از این رو تالیفات و کتاب های ارزشمند ایشان، یادگار ماندگاری است که می تواند در مسیر تحقیقات دینی، الگو باشد.

اینجانب، ارتحال این فقیه و عالم مجاهد را به محضر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و به ویژه حوزه علمیه ‌نجف و شاگردان و ارادتمندان ایشان و به خصوص بیت معظم و خاندان مکرم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن اسوه کم نظیر و مجتهد فقید، علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

سید مصباح عاملی
مدیر حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha