جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش سه ساله حسینی

همایش سه ساله حسینی همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) با حضور قریب به ۱۰۰۰ نفر که ۵۰۰ نفر از آنان دختران ۳ الی ۵ ساله هستند، ۲۱ شهریور در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، علی اکبر مداحی، مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام در نشست خبری همایش جهانی سه ساله‌های حسینی که در دفتر این ستاد برگزار شد، اظهار داشت:  همایش جهانی سه ساله حسینی از سوی هیئت رزمندگان اسلام از سال ۸۰ آغاز و تا امروز قریب به ۲۰ سال است که این برنامه برگزار می شود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه این همایش ابتدا از مهدیه تهران آغاز و سپس در اقصی نقاط کشور اجرایی شد، عنوان کرد: سال ۹۸ بیش از آغاز شیوع ویروس کرونا علاوه بر  ۳۰۰  شعبه از هیئت رزمندگان اسلام که متصدی و برگزار کننده این همایش بودند در ۴۰۰ نقطه دیگر نیز همایش در حسینیه ها، بقاع متبرکه و ... برگزار  شد.

وی افزود:  سال ۹۸ در تهران با حضور ۲۰ هزار نفر که ۱۰ هزار از آنان را کودکان تشکیل می دادند، این مراسم در حرم مطهر امام خمینی(ع) با برنامه های متنوع و کودکانه برگزار شد و رسانه ملی آن را پوشش خبری داد.

مداحی با ابراز تاسف از اینکه سال گذشته به دلیل شرایط موجود این مراسم تنها به همت ۳۰۰ شعبه هیئت رزمندگان اسلام به صورت مجازی برگزار شد،  تصریح کرد:  تعدادی از هیئت ها نیز توانستند با تعداد جمعیت محدود و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی همایش را برگزار کنند تا این حرکت تعطیل نشود.

وی ادامه داد: امسال جلسه مرکزی این همایش همزمان با سالروز شهادت دردانه اباعبدالله الحسین(ع) در حرم مطهر امام راحل با تعداد کمی از جمعیت قریب به ۱۰۰۰ نفر که ۵۰۰ نفر از آنان دختران ۳ الی ۵ ساله  هستند، برگزار خواهد شد.  همچنین مراسم از شبکه پویا همزمان راس ساعت ۱۶ عصر به صورت زنده پخش می شود.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام اضافه کرد: امسال در سه کشور عراق شهر کربلا، سوریه در حرم مطهر حضرت رقیه(س) و در لبنان شهر بیروت این مراسم همزمان در روز شهادت حضرت رقیه(ع) برگزار می شود.

مداحی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ عاشورا برنامه های متنوعی در این روز برگزار می شود برای مثال  طلاب با عنوان عمو روحانی با اجرای خودشان به تبلیغ فرهنگ عاشورا اقدام می کنند، اجرای سرود و برنامه های متنوع توسط نوگلان حسینی از دیگر برنامه های این روز در حرم مطهر امام خواهد بود.

وی به لباس کودکانه این همایش اشاره و عنوان کرد: درصددیم که شرکت کنندگان در این مراسم پوشش هماهنگ داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha