پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه هم اندیشی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تصریح کرد: سلوک و رفتار حضرت رسول(صلی الله) به گونه ای بود که مستمعین خواستار دریافت علم و مطالب بیشتر بودند و همنشینی با رسول الله برای آنان لذت بخش بود، لذا اساتید حوزه های علمیه نیز باید این گونه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جلسه هم اندیشی اساتید و معاونان مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س)اراک به مناسبت نزدیک شدن زمان بازگشایی مدارس علمیه خواهران، با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد.

حجت الاسلام حسامی در این جلسه گفت: سلوک و رفتار حضرت رسول(صلی الله علیه و آله ) به گونه ای بود که مستمعین خواستار دریافت علم و مطالب بیشتر بودند و همنشینی با رسول الله برای آنان لذت بخش بود، لذا  اساتید حوزه های علمیه نیز باید این گونه باشند.

وی افزود: اساتید مدارس علمیه برخی ویژگی هایی را در خود نهادینه کنند؛ ویژگی اول اینکه اساتید در دل طلاب نفوذ کرده و «اسوه اخلاق» باشند. ویژگی دوم «دانش» است که  باید دانش خود را بالا ببریم. مسئله سوم اینکه پژوهش را در متن تدریس خود قرار دهیم و طلاب را پژوهشی و علمی تربیت کنیم.

وی افزود: ویژگی چهارم داشتن شرح صدر و آماده کردن خود برای فعالیت ها جهادی و بر زمین مانده است. پنجم هم این که بتوانیم استادپروری داشته باشیم و طلاب را برای استاد شدن پرورش دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha