جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خاموشی اداره کل اوقاف

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: اولین اثر مواسات و انفاق این است که مردم به عدالت و گشایش در امور امیدوار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، امروز در چهاردهمین دوره رزمایش همدلی و کمکهای مومنانه تحت عنوان شمیم حسینی، مهر تحصیلی، در بقعه شیخ صدوق(ره) تهران  گفت: رهبر معظم انقلاب مفهوم مواسات را در جامعه مطرح و همه اقشار را به این امر ترغیب کردند. سازمان اوقاف با توجه به وظایفی که بر عهده دارد، باید پرچمدار مواسات در کشور باشد.

وی افزود: طی کردن مسیر کمال بدون کمک به دیگران امکان پذیر نیست. در روایت آمده است از جهنمیان علت جهنمی شدنشان را سؤال می‌کنند آنها پاسخ می‌دهند به این دلیل که ما از نمازگزاران و اهل اطعام مساکین نبودیم.

 خاموشی با اشاره به اهمیت مواسات در آموزه‌های دینی، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن اطعام مساکین از اموری است که سرنوشت انسان به آن بستگی دارد و بهشت یا جهنمی بودن انسان را معین می‌کند. وظیفه دینی ما این است که دردمند نوع خود باشیم و آشکارا و مخفیانه به محرومین جامعه، خیر برسانیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: شرایط کنونی جامعه ما ایجاب می‌کند مواسات به صورت علنی انجام شود. بسیج، ستاد اجرایی، کمیته امداد، سایر نهادهای حاکمیتی و عموم مردم آستین همت بالا زدند و مواسات را در جامعه تحقق بخشیدند.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد کمک ها مردمی است. مردم به بقاع متبرکه اعتماد دارند و بر اساس همین اعتماد رزمایش عظیم کمکهای مومنانه را رقم زدند. پیام چنین برنامه‌هایی این است که مردم و محرومین جامعه احساس تنهایی نکنند و بدانند که اقشار مختلف جامعه در روزهای سخت در کنار آنها هستند.

 خاموشی با بیان اینکه رزمایش کمک مومنانه ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: در هر زمان مواسات باید وجود داشته باشد و همه باید در مسیر خدمت رسانی به مردم به خصوص محرومین گام بردارند. اولین اثر مواسات و انفاق این است که مردم به عدالت و گشایش در امور امیدوار می‌شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha