شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تسلیت روحانیون هند

حوزه/ علما و روحانیون هند درگذشت آیت الله العظمی سید محمد حکیم را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» علما و روحانیون هند رحلت حضرت آیت الله سید محمد سعید الحکیم، از مراجع تقلید عراق را تسلیت گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مهدی حسینی رئیس مرکز تحقیقات حیات بمبئی هند با ابراز تاسف گفت‌: فراق جانگداز حضرت آیت الله سید سعید الحکیم حضرت امام عصر عجل الله تعالی فرجه، حوزات علمیه و جهان اسلام را عزادار کرد. خداوند فقیه سعید را بیامرزد و اجر و صبر به خانواده داغدیده به ویژه فرزندان عزیز را نصیبش کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ذکی حسن ازاساتید حوزه هندوستان نیز با اظهار تاسف از درگذشت مرجع تقلید عراق اظهار داشت: مرحوم آیت الله حکیم به خاطر خدمات دینی، علمی، اجتماعی، رفاهی و بشردوستانه اش همیشه در خاطر خواهد ماند. دامنه این خدمات کل جهان را در بر گرفته است. ایشان از طریق موسسه الحکمه نمونه بی نظیری از آموزش جوانان جهان شیعه ارائه کرده است که آثار آن تا مدت ها ادامه خواهد داشت. ایشان از طریق نوشته های ارزشمند خود در انتشار دانش آل محمدی نقش مهمی داشته است. تمام جهان اسلام در سوگ ایشان عزادار هستند و هر چشمی اشکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین ناظر مهدی محمدی رئیس جمعیت علمای اثنا عشری کارگیل هند نیز با ابراز غم و اندوه گفت: حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم دار فانی را وداع گفت و بیش از نیم قرن در مکتب اهل بیت خدمت کرده و هزاران شاگرد توسط وی آموزش دیده اند. حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم انتقال کلام حق و نشر معارف اهل بیت را برای خود افتخار محسوب می کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سید اطهر حسین جعفری نماینده طلاب جامو کشمیر هند نیز با ابراز غم و اندوه بیان داشت: خدمات آیت الله سید محمد سعید الحکیم به شیعیان جهان، به ویژه در هند، پاکستان، افغانستان و آفریقای جنوبی فراموش نشدنی است. تلاش برای خدمت به زائران کربلا یکی از کارهای بزرگ ایشان است که هرگز فراموش نخواهد شد. درگذشت ایشان از این جهان فانی، خسارت بزرگی برای شیعیان است که هرگز جبران نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم موسوی جزائری مدیر مدرسه علمیه امام رضا حیدر آباد هند نیز با اشاره به خدمات علمی آیت الله حکیم گفت: ایشان در مسیر دین، مشکلات حبس و سختی های زیادی را متحمل شده است. ایشان یکی از چهار مقام بزرگ و محترم نجف اشرف بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha