جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقدامات گروه جهادی 4 نفری حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ گروه طلاب جهادی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط کرونایی تلاش می‌کنند دست در دست هم به همنوعان خود کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، با مشارکت مدرسه‌ی علمیه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دهدشت طلاب کهگیلویه و بویراحمد در قالب گروهی ۴ نفره  به روستای لیراب از توابع شهر دیشموک در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب رفتند.

این روزها هر کسی هر آنچه در توان دارد برای کمک به نیازمندان و مقابله با محرومیت زادیی و مقابله با تهاجم فرهنگی در بستر فضای مجازی صرف می‌کند، در این میان با حضور طلاب  جهادی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری که فرمودند: جوانان به  میدان بیایند لبیک گفته و کمر همت بسته‌اند  تا در راه یاری نیازمندان قدم بردارند.

عمده فعالیت گروه طلاب جهادی در روستای لیراب می توان به برگزاری کلاس‌های اعتقادی، فرهنگی، مذهبی، مشاوره خانواده، ارتباط با فرزند و همسر و مسابقات مختلف ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین کار با کودکان و نوجوانان که شامل قصه خوانی و تربیت دینی کودکان و نوجوان و از همه مهمتر بحث در فضای مجازی و چگونگی استفاده بهینه از فضای مجازی بود، اشاره کرد، چرا که در ایام کرونا، به گفته کارشناسان ذی ربط مصرف اینترنت توسط کودکان و نوجوانان با افزایش چند صد درصدی همراه بوده است. علت آن هم استفاده از سامانه «شاد» و خانه‌نشینی فرزندان بوده و والدین هم چاره‌ای جز در اختیار گذاشتن لپ‌تاپ و تبلت و موبایل به فرزندان نداشته‌اند.

از جمله پیامدهای منفی فضای مجازی از ابعاد گوناگون، می توان به آسیب های روانی و شخصیتی، آسیب های خانواده، و آسیب های اخلاقی و فرهنگی اشاره کرد. بنابراین، هدایت و نظارت والدین در کنار شناخت و آگاهی از آسیبهای پیش روی فضای مجازی، میتواند از بهترین راهکارها در جهت رفع آسیب‌های فضای مجازی باشد.

 هر چند کودکان ما یک فضای امن و پاک در اینترنت ندارند، اما وقتی کودک و نوجوان ما وارد اینترنت می‌شود، به مطالب بزرگسالان دسترسی دارد. این در حالی است که در دیگر کشورها یا وسیله دستیابی به اینترنت محدود شده یا اینترنت محدود برای کودک وجود دارد.

چالش دیگر فضای مجازی برای کودکان ما، وجود پیام‌رسان‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام ،تلگرام، واتساب و ... محتوای بی‌در و پیکر و محدود نشده در آنها برای کودک و نوجوان است.

به همین منظور گروهی از طلاب جهادی حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد پیرو فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان و روحانیان در اردوهای جهادی برای کمک به نیازمندان و محرومان پای کار آمدند و از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

کار فرهنگی طلاب با کودکان و نوجوانان در روستای لیراب  به مدت ۱۴ روز ادامه داشت و هر روزی ۲ جلسه ۳ ساعته،  صبح ها و بعد از ظهر ها برگزار می‌شد. و تعداد افرادی که در جلسه ها شرکت می کردند حداقل ۴۰نفر بودند  که خیلی از مواقع این تعداد به ۶۰ تا ۸۰ نفر می‌رسیدند.

طی این مدت ۱۴ روزه دانش‌آموزانی که نسبت به ما بقی افراد مستعد تر بودند به صورت خصوصی کلاس قرآن برای آنها برگزار شد که تعداد آنها ۶ نفر که همین افراد در نماز جماعت شرکت می‌کردند.

 اما این پایان کار  طلاب در روستای لیراب نبود، بلکه به بچه های روستا هم سری زدند تا از حال آنها با خبر شوند.

 طلاب با توجه به نبود مسجد در روستا (با وجود جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰نفر و حدود ۲۰۰خانواده) هر روز با تعدادی از خانواده‌ها صحبت می‌ کردند که مقداری از هزینه ساخت مسجد تهیه شود تا بلکه گوشه ای از محرومیت زدایی در این روستا کم رنگ تر شود.

  به گفته حجت الاسلام امینی و حجت الاسلام مرتضوی عضو گروه طلاب بسیجی و جهادی دست در دست هم گذاشته تا در این شرایط سخت کرونایی بتوانند به همنوعان خود کمک کنند و در این روزهای سخت در کنار آنها باشند.

گزارش: سینا امیرپور

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha