جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عزاداری

حوزه/ بانوی کارشناس مذهبی با اشاره به عمده‌ترین هدف تشکیل خانواده در اسلام یعنی تربیت نسل توحیدی، به آسیب‌های رفتار نامناسب والدین بر تربیت کودکان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، مراسم عزاداری دهه سوم محرم، امروز با حضور طلاب و عموم بانوان، با موضوع «کودک و معنویت» در محوطه مدرسه علمیه خواهران هاجر(س) شهرستان خمین برگزار شد.

خانم صدیقه نظری مقدم در این مراسم با اشاره به عمده‌ترین هدف تشکیل خانواده در اسلام یعنی تربیت نسل توحیدی، به آسیب‌های رفتار نامناسب والدین بر تربیت کودکان اشاره کرد.
 

وی در ادامه به بیان آسیب‌هایی چون ارائه اطلاعات نادرست، معرفی خدای ذهنی و انتزاعی، سختگیری والدین در اجرای دستورات خداوند، دشواری‌ های مسائل دینی و نادیده گرفتن نیاز کودکان پرداخت.

خانم نظری مقدم در ادامه آثاری همچون افزایش علاقه به خداوند، تقویت احساس مثبت و علاقه به دستورات الهی، شکوفایی دیگر فضایل و برخورداری از سلامت روان را از جمله آثار خداشناسی برشمرد.

وی در پایان، وظایف والدین در برابر برداشت‌های کودکان درباره مفاهیم دینی را آگاهی از برداشت ها، کشف مفاهیم ناقص و نادرست موجود در ذهن کودک و تلاش برای زدودن آنها عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha