پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامہ ساجد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: آیت الله عبدالامیر قبلان عالمی برجسته و معتدل بود. وی تمام عمر خود را در حمایت و دفاع از مظلومان و محرومان گذراند و مدافع قوی وحدت و همبستگی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان ضمن ابراز اندوه عمیق از رحلت آیت الله عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان گفت: آیت الله عبدالامیر قبلان عالمی برجسته و معتدل بود. وی تمام عمر خود را در حمایت و دفاع از مظلومان و محرومان گذراند و مدافع قوی وحدت و همبستگی بود.

حجت الاسلام سید ساجد نقوی افزود: اولین رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان آیت الله امام سید موسی صدر بود که نقش مهم و مثبتی در سیاست خاورمیانه داشت. اما در لیبی به طور ناشناس ربوده شد. آیت الله عبدالامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز نقش مهمی در حفظ فضای مساعد در لبنان و ترویج وحدت از طریق بستر مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ایفا کرد.

وی با اشاره به خدمات آیت الله قبلان اظهار داشت: خدمات ارائه شده توسط آیت الله عبدالامیر قبلان به ویژه در بالا بردن سطح دانش طلاب و عالمان و افزایش توانایی های تحصیلی آنان قابل توجه است و وی بدون هیچ تبعیضی اقدامات رفاهی کامل را انجام می داد و از مستضعفان و محرومان حمایت می کرد.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در پایان، به خانواده ها و ارادتمندان آن مرحوم و مسلمانان تسلیت گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha