پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عزاداری امام حسین

حوزه/ حجت الاسلام صدیقی گفت: یکی از پیام‎های قیام عاشورا حسینی، زنده نگهداشتن سنت الهی استریال زیرا نهادینه‌کردن سبک زندگی براساس آموزه‌های قرآنی، بسیاری از ابهامات و شبهات را ریشه‌کن می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام محمدصادق صدیقی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) که از سوی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(سلام‌الله‌علیها) شهرستان بندرترکمن بصورت مجازی در تالار فرهنگی برگزار شد، یکی از آثار شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) را رشد ارزش‌های اصیل اخلاقی انسان دانست.

استاد حوزه با استناد به روایتی از امام علی(علیه‌السلام)، پیروی از رهنمودها و هدایت‌های امامان و اهل بیت(علیهم‌السلام) را بهترین راه هدایت دانست و گفت: عمل بر اساس رفتار و کردار آن بزرگواران، هدایت‌کننده ترین روش‌ها است.

حجت الاسلام صدیقی، امر به معروف و نهی از منکر را از پشتوانه‌های نیرومند ارزش‌ها و خوبی‌ها برشمرد و افزود: اگر کسی با فرهنگ اسلامی و ارزش‌های اخلاقی آشنا نباشد و خوبی‌ها و بدی‌ها را از دیدگاه «اسلام ناب» نشناسد، نمی‌تواند به اصل نظارت ملی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف، سفارش و تذکر «گفتاری» به خوبی‌ها و نهی ازمنکر بازداشتن «گفتاری» از زشتی‌ها است و اگر تمام افراد جامعه آن را رعایت نمایند، بسیاری از ارزش‌ها رواج می‌یابد و ضدارزش‌ها شناخته می‌شود.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(علیه‌السلام) بندرترکمن، فلسفه انتظار و آینده‌نگری را از دیگر پیام‌های عاشورا دانست و گفت: عاشورا و قیام خونین امام حسین(علیه‌السلام)، آینده‌نگری مثبت پیامبران الهی را تحقق بخشیده؛ و باعث انگیزه اصلی حفظ دین و آینده اسلام شد که به قیام جهانی امام زمان(عج) متصل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha