جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قیام ۱۷ شهریور

حوزه/ نماینده دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در کردستان گفت: جوان امروز ما نسبت به قیام بزرگ و خونین ۱۷ شهریورماه اطلاعاتی ندارد و باید مسائل این روز مهم تشریح و بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، امروز در نشست جمعی از اساتید و طلاب عنوان کرد: یکی از مهمترین رویدادهای پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ ملت ایران علیه دستگاه پهلوی بود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: در اصل باید قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ ملت ایران را بسترساز پیروزی نهایی انقلاب دانست.

وی با اشاره به اینکه قیام ۱۷ شهریور و رویدادهای این روز نیازمند واکاوی و بازخوانی مجدد است، افزود: شاید قیام ملت ایران در بُعد زمانی ۱۷ شهریور روی داده باشد، ولی تاثیرات این قیام به حدی بود که ستون های نظام ستمشاهی را به لرزه درآورد و زمینه اضمحال این خاندان و نظام منحوس را تسریع بخشید.

دریایی ادامه داد: جوان امروز ما نسبت به قیام بزرگ و خونین ۱۷ شهریورماه اطلاعاتی ندارد و باید مسائل این روز مهم تشریح و بازخوانی شود.

نماینده دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه در کردستان در پایان  اظهار کرد: مسئولان و متولیان آموزشی و فرهنگی رویدادهای بزرگی همانند قیام ۱۷ شهریور، قیام ۱۵ خرداد، ۱۳ آبان و... را به صورت مکتوب تدوین کنند و در اختیار اقشار مختلف قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha