شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 977036
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
مدرسه فقاهت

حوزه/ مدرسه فقاهت(به نشانی www.eshia.ir) ، کتابخانه مدرسه فقاهت و ویکی فقه از محصولات «صدای بهار» است که علاوه بر دانش‌بنیان بودن، در پارک علم و فناوری پردیس مستقر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سال گذشته تحصیلی،«مدرسه فقاهت» ۱۲۰ «درس جدید» از ۵۷ استاد را پوشش داد که حدود ۸۰  درس از قم و ۴۰ درس از مشهد و شهرستان‌ها بود، علاوه بر پخش زنده درس‌های مذکور، صوت و تقریر نیز بارگذاری شد تا به صورت آرشیوی در اختیار طلاب قرار گیرد.

همچنین: صوت‌ها با فرمت استاندارد و یکسان بارگذاری شد تا طلاب بتوانند درس را، بر روی دستگاه‌های مختلف (مانند ضبط صوت ماشین) بشنوند و تلاش شد تا دو ساعت بعد از اتمام درس، صوت درس‌ها بارگذاری شود.

ابزارهای لازم برای مستندسازی تقریرها، به مقررین آموزش داده شد تا بتوانند مصادر را به کتابخانه لینک دهند به صورتی با کلیک بر روی مصدر، متن کتاب دیده شود.

حدود ۷۵ درس از ۱۲۰ درس، مربوط به سطوح عالی بود که برای آن‌ها حدود ۹۰۰ جلسه «تقریر مستندسازی شده» نوشته شد و ۴۳ درس از ۷۵ درس ، مربوط به کفایه، رسائل و مکاسب، با ۵۴۰ جلسه تقریر است، هدف از نوشتن تقریر برای دروس سطوح عالی، ایجاد «شروح جدید» بود تا مثلا اگر ۱۰ درس کفایه پوشش داده می‌شود، در انتهای سال بتوان ۱۰ «شرح جدید» تولید کرد.

همچنین نسخه موبایلی به روزرسانی شد تا طلبه بتواند درس استاد را انتخاب و صوت‌ها را دانلود کند و بعد از دانلود، بدون نیاز به اینترنت، آن را گوش کند، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ روال سابق در مورد ۱۲۰ درس جدید ادامه می‌یابد و علاوه بر پخش زنده، بارگذاری صوت و تقریر درس‌ها انجام می‌شود.

مجموع درس‌هایی که طی ۱۵ سال در مدرسه فقاهت بارگذاری شده  ۴۶۹ درس از ۲۴۵ استاد (در ایران، عراق، لبنان، سوریه، سعودی، افغانستان و سنگال) بوده که شامل ۷۶,۳۲۵ جلسه تقریر و ۱۳۷,۱۰۲ جلسه صوت است.

خاطر نشان می شود: مدرسه فقاهت(به نشانی www.eshia.ir) ، کتابخانه مدرسه فقاهت و ویکی فقه از محصولات «صدای بهار» است که علاوه بر دانش‌بنیان بودن، در پارک علم و فناوری پردیس مستقر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha