جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: اجتناب از استخراج بی‌رویه مواد معدنی و خام‌فروشی باید مدنظر قرار گیرد، چراکه این‌ها سرمایه‌های نسل آینده نیز محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امروز در دیدار حسن آل‌بویه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و کارکنان این شرکت، در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: ایرانیان مقیم خارج کشور و سایر سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در کشور دارند، اما با بروکراسی اداری مواجه شده و دلسرد می‌شوند.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت ضوابط و قوانین در دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: در کنار اهمیت این موضوع، مجریان امر باید موانع ورود سرمایه‌گذار را رفع سازند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انتخاب کارشناسانه شعار سال توسط مقام معظم رهبری بیانگر توجه خاص ایشان به بخش تولید است، ادامه داد: وحدت و همکاری بین بخش‌های مختلف و جدیت مسئولان زمینه‌ساز توسعه استان سمنان است.

مطیعی بیان کرد: مسئولان ناظر باید بیشتر از گذشته پیگیر اجرای پروژه‌های صنعتی باشند؛ چراکه تحقق طرح‌ها برای آحاد هم‌استانی‌ها انتفاع مالی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به مسائل زیست‌محیطی در فعالیت‌های معدنی و صنعتی، گفت: در استقرار واحدهای صنعتی به گزینش صنایع غیرآلاینده توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: کارخانجات استان نیروی کار بی‌شماری دارند و ضروری است به این واحدهای صنعتی توجه شود.

وی به تکلیف داشتن در قبال نسل آینده اشاره و تأکید کرد: اجتناب از استخراج بی‌رویه مواد معدنی و خام‌فروشی باید مدنظر قرار گیرد، چراکه این‌ها سرمایه‌های نسل آینده نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسئولان به دنبال بکارگیری افراد تحصیل‌کرده، نخبه و متخصص باشند و از آنان در پیشبرد امور بهره گیرند، افزود: توزیع عادلانه منابع، شفافیت و ضابطه‌مندی در امور از بروز مشکلات در استان سمنان پیشگیری می‌کند.

مطیعی با اشاره به وضع معیشتی کارگران و ضرورت انجام اقدامات به‌منطور بهبود شرایط این قشر پرتلاش، گفت: احداث مسکن کارگری در راستای عدالت‌محوری است و پیوست فرهنگی داشته باشد؛ فقر مادی معمولاً زمینه‌ساز فقر فرهنگی است و تبعات اجتماعی به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha