پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 977129
۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
عرشیان واقعه طف

حوزه/ مؤسسه انتشارات زمزم هدایت زیر نظر پژوهشکده تحقیقات اسلامی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، کتاب «عرشیان واقعه طف» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مؤسسه انتشارات زمزم هدایت زیر نظر پژوهشکده تحقیقات اسلامی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) کتاب «عرشیان واقعه طف» نوشته مصطفی برزگر آملی را روانه  کتابفروشی ها کرده است.

در این برهه از تاریخ که دشمنان شیعه به شبهه افکنی در مبانی قیام و سوگواری حسینی می پردازند، شناخت شخصیت تاریخ ساز آمران به معروف و ناهیان از منکر در واقعه طف موجب بیداری اسلامی و غلبه بر نقشه های شوم دشمنان در فضای مجازی و جنگ نرم خواهد بود.

ویژگی اثر

کتاب درصدد شناسایی افرادی است که در صحنه کربلا و علی الخصوص در سپاه امام حسین حضور داشتند.

از دیگر ویژگی های این کتاب می توان به تحقیقی بودن اثر در صحنه کربلا و افراد شرکت کنندگان در این صحنه اشاره کرد.

خواندن این اثر را به تمام کسانی که می خواهند تحقیقی درباره واقعه کربلا داشته باشند توصیه می کنیم.

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه ۱۳ کتاب درباره امتیازات ویژه و خاص شهدای کربلا از زبان روایات چنین می نویسد:

بر اساس روایت امام سیدالساجدین این است که در روز عاشورا حضرت باریتعالی خود، عهده دار قبض روح آنها می شود، یعنی برخلاف سایر معصومین، قبض روح شان با حضرت عزرائیل نبوده است؛ «الی قوله: فَإِذَا بَرَزَتْ تِلْکَ الْعِصَابَةُ إِلَی مَضَاجِعِهَا- تَوَلَّی اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ قَبْضَ أَرْوَاحِهَا بِیَدِه‌..»: «جبرئیل امین به پیامبر خدا و عرض کرد: این نواده تو-و با دست به حضرت حسین بن علی ع اشاره کرد-در جمع گروهی از فرزندان و خاندان و برگزیدگان از امتت، در کرانه فرات و سرزمینی به نام کربلا کشته می شوند... تا این که فرمود: پس هرگاه آن گروه به قتلگاه خویش در آینده ای خدای متعال خود، عهده دار قبض روح آنها می شود و فرشتگانی از آسمان هفتم به زمین فرود می آیند و ظرفی از زمرد و یاقوت با آنها است که لبریز از آب حیات می باشد و...»

دومین امتیاز از امتیازات خاص شهدای کربلا این که؛ علیرغم خطرهایی که از زمانهای گذشته متوجه زائران قبر امام حسین بوده است، طبق روایات مؤکده، زیارت آن حضرت برای مردان و حتی زنان و در برخی از روایات و تعبیر «وجوب» که حاکی از شدت استحباب است، مورد تأکید قرار گرفته است. از جمله در روایتی ام سعید احمسیه می گوید؛ امام صادق لا به من فرمود: «یَا أُمَّ سَعِیدٍ تَزُورِینَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ؟»، عرض کردم: بله، سپس آن حضرت فرمود:  یَا أُمَّ سَعِیدٍ؛ زُورِیهِ فَإِنَّ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ وَاجِبَةٌ عَلَی الرِّجَالِ وَ النِّسَاءِ..» و در حدیثی دیگر امام صادق فرمودند: اگر کسی از شما در طول عمر خویش همه ساله به حج برود ولی قبر حسین را زیارت نکند، بی گمان حقی از حقوق رسول خدا را ترک کرده است، زیرا حق حسین واجب الهی است که ادای آن بر هر مسلمانی لازم است.» و در روایتی دیگر فرمودند: بی شک حقی از حقوق الهی را ترک کرده است. امام صادق * می فرمایند: هر کس گمان می کند شیعه ماست ولی قبر حسین را زیارت نکرده می میرد، شیعه ما نیست و...».

هارون بن خارجه می گوید: از امام صادق(ع) درباره کسی که بدون عذر زیارت قبر امام حسین را ترک می کند؛ پرسیدم، فرمودند: «هذا رجل من أهل النار» چنین کسی جهنمی است.

مؤسسه انتشارات زمزم هدایت وابسته به پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) کتاب «عرشیان واقعه طف» نوشته مصطفی برزگر آملی را با شمارگان ۱۰۰۰ و با تعداد صفحات ۲۰۸ روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان نیز می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم خیابان دور شهر نبش کوچه سوم پلاک هشتاد و یک مراجعه و یا با شماره تلفن: ۳۷۷۳۰۷۳۵- ۰۹۱۰۲۰۴۲۰۷۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha