پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم پیش بینی پیوست اجتماعی-فرهنگی مفتاح ۳ گفت: هر کاری در مجتمع انجام می شود، باید با مسئولین شهر هماهنگ باشد و افکار عمومی مردم باید در امور لحاظ شود. مردم باید بدانند که این مرکز به آن ها خدمات رسانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز جمعه ۱۹ شهریور در مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی-آموزشی مفتاح نوبران در استان مرکزی، عنوان کرد: علی رغم اینکه مراکز حوزوی مورد هجمه قرار می گیرند که از کدام منابع تامین می شوند، شاید بتوان گفت که بالاتر از ۸۰ درصد طلاب زیر خط فقر قرار دارند.

وی افزود: چند هزار نفر از طلاب وجود دارند که این افراد زیر خط فقر هستند و منظور ما از خط فقر معیار قبلی با ۵ میلیون تومان است؛ با معیار فعلی ۱۰ میلیون تومان، تعداد بیشتری زیر فقر قرار دارند.

مدیر حوزه های علمیه مطرح کرد: حتی امام راحل هم در برخی از مقاطع زمانی در تامین یک وعده شام با سختی مواجه می شدند.

آیت الله اعرافی با اشاره به میلاد امام باقر(ع) بیان کرد: آن امام همام در عاشورا ۳ ساله بودند و به همراه امام صادق(ع) پایه گذار مهم ترین مراکز علمی جهان اسلام بودند.

وی تاکید کرد: ما برای ارتقای زیرساخت های حوزه جهت آموزش بهتر، پروژه های متعددی در دست اجرا داریم که یکی از آن ها، پروژه های مفتاح است که به ویژه در اوقات فراغت برای دوره های ارتقایی در خدمت طلاب قرار می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه یادآور شد: مجتمع نوبران در مصوبه باید به عنوان مفتاح شماره ۳ تصویب شود؛ مفتاح ۱ در مشهد ساخته شده و مفتاح ۲ در شهرک مهدیه قم در حال احداث است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: برای مرحله اجرا مجتمع میان راهی، باید در اولویت قرار گیرد تا منبع درآمدی برای امور باشد.

وی اضافه کرد: اگر تا سال آینده بخشی از این مجتمع به بهره برداری برسد، می توان برگزاری دوره ها را حداقل برای خود استان مرکزی آغاز کرد.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر لزوم پیش بینی پیوست اجتماعی-فرهنگی مفتاح ۳ ابراز کرد: هر کاری در مجتمع انجام می شود، باید با مسئولین شهر هماهنگ باشد و افکار عمومی مردم باید در امور لحاظ شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: مردم باید بدانند که این مرکز به آن ها خدمات رسانی می کند؛ در مفتاح یک مشهد در طرقبه قریب به ۱۰ نوع امتیاز اعم از اشتغال زایی و غیره برای مردم وجود دارد و ساکنان آن ناحیه حس خوبی به مجموعه دارند؛ در مفتاح ۳ نوبران هم باید برای این پیوست پیش بینی های لازم صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha