جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان طلبه

حوزه / سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان از راه اندازی مقطع سطح چهار حوزه خواهران در استان، توسعه موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (س) با هدف تربیت استاد و پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه های تربیتی، پژوهشی و تبلیغی طلاب در سال تحصیلی جدید خبر داد.

حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان با اشاره به استقبال جوانان از تحصیل در حوزه، گفت: سال جاری نزدیک به ۲۲۰۰۰ نفر داوطلب تحصیل علوم دینی و طلبگی شدند که نشان می دهد مردم به حوزه های علمیه اعتماد داشته و این مسیر را مبارک می دانند. 

وی با تشکر از معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران، مدیران و مسئولان مدارس و گرامیداشت یاد مرحوم عبدالمحمود جهانگیری مدیر فقید حوزه علمیه خواهران استان، اظهار کرد: تعداد ورودی حوزه خواهران استان در سطح دو و سطح سه برای سال جاری ۵۱۰ نفر و ۵۰ نفر نیز داوطلبان بازپذیری هستند که آمار نسبتا قابل قبولی است. 

برنامه های تحولی

سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان کرد: راه اندازی مقطع سطح چهار حوزه خواهران در استان، توسعه موسسه آموزش عالی حوزوی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با هدف تربیت استاد، پژوهشگر و ارتقای کیفی برنامه های تربیتی، پژوهشی و تبلیغی طلاب، حضور عفیفانه و موثر بانوان طلبه در فضای مجازی، صدا و سیما و ... از اولویت های سال تحصیلی جدید است.

امام جمعه بندرلنگه ادامه داد: حضور در فضای مجازی ضرورت یک طلبه انقلابی است و توجه داشته باشند که مطالب را با عنوان اشخاص حقیقی منتشر کنند تا آسیبی به ساحت حوزه وارد نشود.

تشکیل کلاس های حضوری در آبان با واکسیناسیون عمومی

وی با تاکید بر ضرورت توجه اساتید و طلاب به واکسیناسیون، اظهار کرد: اساتید و طلاب نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا بنابر پیش بینی ها و واکسینه شدن اکثریت افراد جامعه بتوانیم کلاس ها را از آبان ماه به صورت حضوری آغاز کنیم. 

 سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان از ارائه آموزش های مجازی خبر داد و گفت: آموزش ها همچون سال گذشته در سامانه مدرس برگزار می شود و مدیران علاوه بر اینکه زمینه را برای حضور منظم طلاب در کلاس های غیرحضوری فراهم می کنند، تلاش کنند برای هر درس حداقل ماهانه یک جلسه برای رفع اشکال و استفاده طلاب از فضای معنوی، علمی و پژوهشی حوزه به صورت حضوری برگزار شود.

پیشرفت فعالیت های پژوهشی

حجت الاسلام اسماعیل نیا به فعالیت های پژوهشی هم اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت های پژوهشی در چند سال اخیر پیشرفت جدی داشته است؛ در زمینه ارتقای آثار پژوهشی طلاب، اساتید و کادر مدارس، اهتمام به برگزاری کرسی ها و نشست های علمی در مدارس، مشارکت و تلاش بیشتر در تدوین دایرة المعارف دفاع مقدس در استان، توجه ویژه به همایش های پژوهشی استانی، جشنواره های ملی و فعالیت بیشتر در زمینه نشریات عزم جدی تری وجود داشته باشد. 

وی در زمینه فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و تربیتی طلاب با وجود کرونا، گفت: در این ایام طلاب رسالت خود را در فضای مجازی و بعضا به صورت حضوری انجام داده اند.

نشاط علمی حوزه خواهران

سرپرست حوزه علمیه خواهران هرمزگان در پایان با تقدیر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و تلاش های مدیران، کادر و اساتید مدارس، تصریح کرد: حوزه های علمیه خواهران علی رغم مشکلات فراوان به دنبال نشاط علمی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha