پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار

حوزه/ قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث ، نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث را موردتوجه قرار داد و بیان داشت: این نرم‌افزار با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است که از نظر محتوا دوبرابر نرم‌افزار حدیث اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا برنجکار، قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث،امروز در آیین رونمایی از نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث که در سالن جلسات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار شد، اظهار داشت: گردآوری، تهیه و نشر احادیث ائمه اهل‌بیت (ع) یکی از اهداف اصلی پژوهشگر قرآن و حدیث در این سال‌ها بوده است.

وی به نشر دیجیتال و الکترونیکی آثار این مجموعه اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۹۴ نرم‌افزاری با ۱۴۷ عنوان و ۳۱۵ جلد کتاب تحت عنوان حدیث اهل‌بیت (ع) منتشر شد که با استقبال خوبی همراه شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین برنجکار نرم‌افزار مجموعه آثار علمی فرهنگی دارالحدیث را موردت وجه قرار داد و بیان داشت: این نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شامل ۲۸۵ عنوان کتاب در ۵۴۶ جلد است که از نظر محتوا دوبرابر نرم‌افزار قبلی است.

وی به حمایت‌ها و تلاش‌های آیت‌الله محمدی ری‌شهری اشاره کرد و گفت: به جرأت می‌توان گفت بخش زیادی از کارهای حدیثی که در طی دهه‌های اخیر صورت‌گرفته توسط آیت‌الله ری‌شهری و با حمایت‌های وی بوده است.

قائم‌مقام رئیس پژوهشگاه قرآن و حدیث افزود: بخشی از آثار ارائه شده در نرم‌افزار مربوط به مرکز همایش‌های علمی و پژوهش‌های آزاد دارالحدیث می‌باشد.

وی در پایان اظهار داشت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی هم تلاش‌های خوبی کرده و همکاری و تعامل سازنده‌ای در تولید این اثر فاخر داشتنه که جای تقدیر و تشکر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha