جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین منافی

حوزه/ حجت الاسلام منافی گفت: محبوب ترین بندگان خدا کسانی هستند که به خلق الله بیشترین خدمت را می کنند. انسان هایی در جامعه وجود دارند که هم به کمک مالی و هم همدردی نیاز دارند و اگر چنین افرادی با خداوند ارتباط برقرار نکنند در برابر مشکلات تحمل خود را از دست داده و دست به کارهای غیر عقلانی می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از ارومیه، حجت الاسلام حسین منافی، عصر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت شهیدان حلبی و مافی که بر سر مزار این دو شهید در ارومیه برگزار شد، با  بیان اینکه عموما انسان ها در برابر مشکلاتی که برای آن ها به وجود می آید، کم طاقت هستند، اظهار داشت: عده ای وقتی ثروتی به دستشان می رسد خدا را فراموش کرده و به گناه روی می آورند، قرآن کریم اهل دین و دیانت را از این افراد مستثنی می کند.

استاد حوزه علیمه آذربایحان‌غریی، نماز را از مهم ترین نشانه های ایمان عنوان کرد و گفت: برخی به اشتباه خیال می کنند بدون نماز می توانند به بندگی خدا برسند.

وی ادامه داد: محبوب ترین بندگان خدا کسانی هستند که به خلق الله بیشترین خدمت را می کنند. انسان هایی در جامعه وجود دارند که هم به کمک مالی و هم همدردی نیاز دارند و اگر چنین افرادی با خداوند ارتباط برقرار نکنند در برابر مشکلات تحمل خود را از دست داده و دست به کارهای غیر عقلانی می زنند.

منافی با تاکید بر این که ایثار وجه مشترک همه شهداست، اضافه کرد: شهید همیشه زنده است و برای او چیزی به اسم فنا و نابودی وجود ندارد؛ کسانی که به زیبایی و ثروت دل بسته اند روزی از دست خواهد رفت و آنچه که برای انسان باقی خواهد ماند عملی است که برای رضایت الهی انجام داده است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مادران، پدران و همسران شهدا در اجر آنها شریک هستند، افزود: افرادی که برای خدا تلاش می کنند، زنده اند و لذا در روایات بیان شده که قلم علما بالاتر از خون شهداست، دلیل آن هم این است که عالم با قلم فرسایی خود از کیان و مرزهای اعتقادی اسلام دفاع می کند و شهید هم با جان نثاری خود مرزهای زمینی اسلام را حفظ می کند.

 منافی با بیان این که روایات مومن را کسی معرفی کرده اند که مومنان را در اموال خود شریک بداند، گفت: فرماندهان جنگ در دوران دفاع مقدس اهل ایثار و از خودگذشتگی و دست گیر فقرا بودند و این مسئله فقط مختص اموالشان نبود، بلکه خود را نیز در راه اسلام فدا کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha