سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا نوری

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه ارتباط و تعامل با دنیا به چند کشور غربی و اروپایی محدود نمی شود، گفت: اگر ملت و دولت ما به کشورهای همسایه توجه کند چه‌بسا نفع و سود بیشتری در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد که با  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس یک آزمون برای ملت ما بود و ما توانستیم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: در حالی که هشت سال همه دنیا به یاری دشمن بعثی آمده بودند، اما ملت مسلمان مقاوم ما یک‌تنه با اتکا به خداوند و پیروی از امام(ره) اجازه ندادند دشمن ذره‌ای از خاک این سرزمین را تصاحب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه علل پیروزی ملت ما در دفاع مقدس، امروز هم باعث پیروزی در برابر استکبار می‌شود، گفت: نخستین دلیل پیروزی در دفاع مقدس، استقامت ملت ایران بود که با تکیه بر مدد الهی در برابر همه دشمنان ایستاد، بر شعارها و شعائر خود استقامت ورزید و از نظام استکباری و هیاهوی دشمن و تحریم‌های او وحشت نکرد.

وی ادامه داد: در آن زمان مردم ما با دست خالی در برابر نظام استکباری ایستاده و اجازه ندادند دشمن تا بن دندان مسلح به اهداف خود برسد، آن هم در حالی که همه دنیا ما را تحریم کرده بودند و از سوی دیگر همه امکانات و سلاح‌های خود را در اختیار دشمن بعثی قرار داده بودند، اما شجاعت، غیرت، اخلاص و استقامت سبب پیروزی ما شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: رزمندگان در آن زمان نگفتند اگر با آمریکا کنار نیاییم نمی‌توانیم پیروز شویم، زیرا اگر این حرف را می‌زدند قطعاً شکست خورده بودیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز هم اگر می‌خواهیم پیروز شویم باید در میدان اقتصادی از دشمن استکباری نهراسیم و با تکیه بر جوانان و توان و توانمندی داخلی در صحنه نبرد بمانیم.

وی با بیان اینکه ارتباط و تعامل با دنیا نباید به ارتباط با چند کشور غربی و اروپایی محدود شود، گفت: اگر ملت و دولت ما به کشورهای همسایه توجه ویژه‌ای داشته باشند چه‌بسا نفع و سود بیشتری در پی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به اینکه در این مدت تعاملات تجاری ما با عراق ۱۰ برابر کل تعاملات ما با همه کشورهای اروپایی بوده است، تصریح کرد: تقویت صادرات و ارتباط با کشورهای همسایه و توجه به بازارهای نزدیک و پیرامونی سبب اشتغال‌زایی و فعال‌تر شدن کارخانه‌های ما می‌شود که امیدواریم این مهم مورد توجه مسئولان و تولیدکنندگان داخلی باشد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: اگر به کشورهای همسایه توجه داشته و ارتباطات تجاری خود را با آن‌ها تقویت کنیم، خواهیم دید که توفیقات افزون‌تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha