شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 978615
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
پنجشیر

حوزه/ هیولاها چه نقاب‌های زیبایی بر چهره زده‌اند؛ صورتک‌هایی که بر روی‌ آن آیاتی از کتاب مقدس همین شهر نوشته‌ ‌شده ‌است؛ هوا رو به تاریکیست و شهر بسی خسته، برادر! حواست باشد شهر به خواب نرود شکارچیان در کمین‌اند تا پلکی بر روی‌هم قرارگیرد و فرصت را غنیمت شمرده به قصد شکار وارد شهر شوند.

خبرگزاری حوزه | هوا گرگ و میش است و دل ها بسی سرد. می‌گویند کمی آن‌طرف‌تر چند روزیست که کودکی گرسنه است. راه‌های شهر را بر رویش بسته‌اند و مزارع شهرش را به آتش کشیده‌اند.

خبر رسیده که کمی آن‌طرف‌تر یک نسل کشی‌ درجریان است. برادری به جرم نکشتن برادرش به گلوله بسته می‌شود. همسایه‌ای مستقیما خاک همسایه‌اش را به آتش می‌کشد و ادعای جهاد دارد. انگار دلیل شلاق خوردن دخترک حرف‌زدن است. کابوس شب‌های کودکان به واقعیت بدل می‌شود و دیوها در شهر قدم می‌زنند.

مادران! آرام‌تر لالایی بخوانید مبادا صدای‌تان را بشنوند؛ به دخترها بگویید مخفیانه رشد کنند و بالغ شوند، دیوها در انتظار رسیدنشان هستند تا از شاخه بچینندشان و ببلعندشان. دخترک دردانه‌ی پدر، دیر وقتیست آغوش پدر را حس نکرده. دلیل به زنجیر کشیده‌شدن پسرک، مقاومت پدرش در مقابل ظلم است. ندای هل من ناصر ینصرنی در کوچه کوچه‌های شهر منعکس می‌شود. دل‌ها بی‌قرار و چشم‌ها درانتظاراند. آیا کسی هم قصد کمک دارد؟

دهان شهر را بسته‌اند؛ مبادا صدایش بلند شود.مبادا ناله‌ی مردم به گوش دنیا رسد؛ شاید هم اصلا مردم دنیا گوش‌هایشان را بسته‌اند.

هیولاها چه نقاب‌های زیبایی بر چهره زده‌اند؛ صورتک‌هایی که بر روی‌ آن آیاتی از کتاب مقدس همین شهر نوشته‌ ‌شده ‌است؛ هوا رو به تاریکیست و شهر بسی خسته، برادر! حواست باشد شهر به خواب نرود شکارچیان در کمین‌اند تا پلکی بر روی‌هم قرارگیرد و فرصت را غنیمت شمرده به قصد شکار وارد شهر شوند؛ تاریکی شهر را دربرگرفته، دوست و دشمن مشخص نیست. دست‌های نیاز شهر به هر طرف دراز شد اما جوابی نگرفت. انگار مردم دنیا چشم‌هایشان راهم بسته‌اند و به خواب رفته‌اند. ارتش دشمن رفته رفته اضافه می‌شود. نه، صبر کنید؛ جبهه‌ای، امید شهر گشته؛ می گوید سپیده‌ی صبح نزدیک است.

چه زیبا طنین روح نواز آیه‌ی ( وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا ) در تک تک دلها زمزمه می‌شود و از این وعده‌ی حق چه وحشتی در دل دشمنان می‌افتد؛ حتی کودکان خردسال هم نور را تعقیب می‌کنند و با تمام توان در مقابل ظلم می‌ایستند.

ستاره‌ی درخشانم محکم بایست، تا طلوع خورشید چیزی نمانده؛ می‌بینی که کابوس‌های تاریکی هم احساسش کرده‌اند. می‌بینی که برای باقی‌ماندن دست و پا می‌زنند. محکم بمان ستاره‌ام، ماه وعده ماندن درکنارت را داده؛ هرچقدر ابرهای تیره مانعت شوند؛ هرچقدر تنها مانده باشی و جهان فقط نظاره‌گر مبارزه‌ات باشد؛ وعده داده بایستد تا مبادا ستاره‌ای کم‌ فروغ گردد تا مبادا تاریکی بوی تنهایی‌اش را حس کرده احاطه‌اش کند.

درخشان بمان، خورشید در راه است و ناتوانی تاریکی درمقابل ستارگان اثبات ‌شده ‌است. چیزی به سپیده‌دم نمانده و تاریکی با تمام وجود احساسش کرده. کمی دیگر تاب بیاور...

     

زهرا حسین‌ زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محیا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    امید وطن...بسیار عالی
  • لاله IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    داستان افغانستان غم‌انگیز است. آیا خود مردم خواهان تغییر وضع موجود هستند؟ وقتی هیچ تلاشی نکنند و تغییر نخواهند چگونه کسی می‌تواند کمکشان کند؟
    • زهرا حسین زاده IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 1
      سلام مردم دارن تلاششون رو میکنن ولی چه فایده که کل رسانه دست طالبانه و هیچ صدایی ازشون شنیده نمیشه.مثلا همین سربریدن افسر نیروی هوایی رو هیچ کسی ازش مطلع نشده درثانی طالب از حمایت تمام پاکستان و قطر و چین برخورداره
  • یا حسین IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    انشاءالله که مردم مظلوم افغانستان، پس از این همه سال درد و رنج ،طعم آرامش را بچشند.
  • مرضیه مجاهد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    اینم وضع ماس دیگه
  • زهرا حسین زاده IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 1
    سلام مردم دارن تلاششون رو میکنن ولی چه فایده که کل رسانه دست طالبانه و هیچ صدایی ازشون شنیده نمیشه.مثلا همین سربریدن افسر نیروی هوایی رو هیچ کسی ازش مطلع نشده درثانی طالب از حمایت تمام پاکستان و قطر و چین برخورداره
  • مهدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 1
    عالی آبجی خیلی قشنگ و کامل و بجا سخن گفتی ان شاء الله که این غروب وحشتناک زودتر تمام شود و دوباره سپیده صبح را مردم عزیزمان ببیند
  • عبدالوهاب صادقی فیروزآبادی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    سلام،در اینکه دشمنان اسلام در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان تلاش می کنند و این فتنه انگیزی ها قدمتی بیش از پانصد سال دارد بحثی نمی کنم ولی در این موضوع درمانده ام که چرا مسلمانان جهان با راهنمایی های اندیشمندان جوامع اسلامی چرا به وحدت رو نمی آورند و به جای تکیه بر نقاط مشترک خویش سعی می کنند که روی مسائل حاشیه ای و اختلافات پافشاری کنند،شاید شاید جوامع اسلامی خبر از آینده خود و خطرات عظیم پیش رو ندارند و به رود های خون ناشی از سلاح تکفیر توجهی ندارند و این می تواند ایام خوش نظام سلطه جهان را رقم زند.