جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عرفانی قزوین

 حوزه / دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:  اربعین، دانشگاه و درس آگاهی‌بخشی و نجات بشریت است و امام حسین(ع) آزادگی و عزت بشریت را به عالم آموخت و از این حیث حق بزرگی بر بشریت دارد.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: مراسم پیاده روی اربعین حسینی زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) میشود و پرچم «یا لثارات الحسین(ع)» در جای جای کره زمین برای نجات بشریت برافراشته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: اربعین نماد همه ارزش‌ها، تعلیمات و آموزه‌هاست و به شیعه یا سنی اختصاص ندارد، زیرا پیروان همه ادیان به این درس و کلاس نیازمند هستند.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: پیاده روی اربعین، نماد شور و شعور حسینی و پاسخ به ندای «هل مِن ناصر یَنصُرُنی» امام حسین (ع) است.

وی با بیان این که حضور افراد با مذاهب مختلف در این مراسم راهپیمایی نشان دهنده جهانی شدن فرهنگ حسینی است،  تصریح کرد: امروز امام حسین(ع) محبوب قلوب همه انسان های آزادی خواه جهان شده است.

وی اظهار کرد: عاشقان و زائرین پیاده اربعین حسینی نشان خواهند داد که راه شهیدان و اسلام ناب محمدی ادامه خواهد داشت تا پرچم حق اسلام به دست حضرت ولی عصر (عج) برسد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: اربعین پرچم برافراشته عاشورا در تداوم عزت و آزادگی است، و  این حماسه در طول سال‌های اخیر به یک خیزش جهانی علیه اردوگاه کفر و شرک مبدل شده است.

حجت الاسلام عرفانی عنوان کرد: اربعین، دانشگاه و درس آگاهی‌بخشی و نجات بشریت است و امام حسین(ع) آزادگی و عزت بشریت را به عالم آموخت و از این حیث حق بزرگی بر بشریت دارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha