شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین، هدایت جامعه را مهمترین مأموریت حوزه و روحانیت دانست و بر ضرورت ترویج سبک زندگی اسلامی تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در دیدار با مدیران، معلمین و روحانیون شاغل در اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: خداوند متعال درجه عالم و علم را در قران کریم رفیع دانسته اند و باید برای توفیق حضور در چنین عرصه ای قدردان نعمت خداوند متعال باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این که امروز توفیق یافته ایم در عرصه کسب علوم و معارف دینی ورود پیدا کنیم، بسیار ارزشمند است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: جایگاه عمل هم جایگاه رفیعی است و در آموزه های اسلامی علم بدون عمل مانند زنبور بدون عسل است.

وی ادامه داد: طلاب با ورود به حوزه علمیه هدف شریف و بلندی را مانند علم آموزی اسلامی دنبال می کنند و در این علم هم سبک زندگی سالم و عقلانی آموخته می شود و هم برای سعادت اخروی دانستنی های لازم را فرامی گیرند و می توانند با عمل به این آموزه ها، سعادت اخروی و دنیوی خود را تضمین و تامین کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: باید به آموزه ها عمل کنیم تا به رسالتی که بر عهده ما گذاشته شده، دست پیدا کرده و بعد از هدایت خود به سمت هدایت جامعه حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: طلاب باید برای دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه الگویی مناسب باشند تا بتوان افراد را به سمت اعتقادات و عمل دینی هدایت کرد و از این طریق فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی را به جامعه تعلیم داد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان حدیثی از امیر مومنان علی  علیه السلام، بیان کرد: تحصیل در حوزه علمیه برای دنیا و آخرت طلاب بسیار تاثیرگذار و مفید است و اگر شما رسالت خود را به خوبی در مدارس ایفا نمایید زمینه جذب افراد مستعد به حوزه علمیه بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha