پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدارس امین

حوزه/ حجت‌الاسلام پورثانی، گفت: دانش‌آموز امانت الهی در دست طلاب هستند و باید تلاش کرد تا آن‌ها را درست تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام پورثانی، دبیر ستاد مدارس محمدامین(ص) استان خوزستان، در جمع طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) دزفول، اظهارکرد: بزرگ‌ترین آفت حضور طلاب در آموزش و پرورش تبدیل شدن آن‌ها به کارمند است! اساساً در هر محیط اداری برای یک طلبه این آفت وجود دارد که اگر وارد آن محیط شدیم، مبادا رسالت اصلی طلبگی خودمان را فراموش کنیم.

وی افزود: طلاب در آموزش و پرورش دو رویکرد می‌توانند داشته باشند؛ یا «کارمند» شوند و یا «مربی»! اگر خدایی نکرده دچار آفت کارمندی شدند، یعنی اینکه مسیر را اشتباهی رفته‌ایم.

حجت‌الاسلام پورثانی، گفت: دانش‌آموز امانت الهی در دست طلاب هستند و باید تلاش کرد تا آن‌ها را درست تربیت کرده و تحویل جامعه دهند.

دبیر ستاد مدارس محمدامین خوزستان، اظهارداشت: زنگ تفریح مدرسه بستری برای ارتباط با دانش‌آموز است؛ به همین دلیل باید در تعامل با معلمان مدرسه فعال و مؤثر باشیم نه منفعل و تأثیرپذیر، در ارتباط با اولیاء دانش‌آموزان نیز باید از این ظرف استفاده تربیتی کنیم.

وی در پایان گفت: شما مبلغین به‌عنوان نمایندگان حوزه علمیه وارد مدارسی می‌شوید که نسبت به تعالیم واقعی اسلامی بسیار عقب هستند؛ ازاین‌رو شما به‌عنوان نمایندگان اسلام ناب محمدی باید مروج مکتب اهل‌بیت(ع) به بهترین محو ممکن باشید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha