جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار مجیدی

حوزه/ فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در تصمیم گیری‌های مهم جهان بسیار موثر است، گفت: تمامی این موفقیت ها به برکت دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان و شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، ظهر امروز در مراسم تجدید عهد و پیمان نیروهای مسلح استان با ولایت، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمامی ضوابط بین‌المللی را در جنگ رعایت کرد، اظهار داشت: ایران عملی خلاف عرف بین‌المللی را انجام نداد، در حالی که طرف مقابل اقدامات زیادی در تمامی هشت سال دفاع مقدس خلاف عرف را علیه کشور ما عملی کرد.

وی افزود: ۶۰ هزار اسیر از عراق در کشور حضور داشتند، اما هیچ گاه با آنها برخوردی نشد، این در صورتی بود که رژیم بعث هر بلایی که توانست بر سر بچه‌های ما که به عنوان اسیر آنها بودند، درآورد.

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) نقش بی نظیر در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، گفت: فرماندهی و حفظ آرامش در کشوری که به تازگی در آن انقلاب به پیروزی رسیده بسیار مهم است و حضرت امام(ره) توانستند هم انقلاب را و هم جنگ‌ را هدایت و مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه راه انداختن نیروهای مردمی، هنری بزرگ و حساس است، مطرح کرد: امام خمینی(ره) نه تنها توانست نیروهای مردمی را جمع کند، بلکه از این ظرفیت در جنگ نیز به نحو احسن استفاده کردند که این خود یک هنر مضاعف است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس، برگرفته از فرهنگ کربلا بود، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نگاه و فرهنگ حاکم، فرهنگ عاشورا بود که این اصل در جای جای این دوران مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس برای استفاده نسل‌های آینده باید هر ساله بازخوانی کنیم، گفت: این که مشاهده می‌کنیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هزاران کیلومتر از این کشور فاصله می‌گیرد و ماموریت خود را  با موفقیت به سرانجام می‌رساند، این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران که ناشی از توجه به همان فرهنگ دفاع مقدس است.

این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در تصمیم گیری‌های مهم جهان بسیار موثر است، یادآور شد: تمامی این موفقیت ها به برکت دفاع مقدس و رشادت های رزمندگان و شهدایی است که با تمام وجود پا در عرصه میدان مبارزه با استکبار نهادند و لذا ضروری است که تمامی این فرهنگ و سیره را سینه به سینه به نسل های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha