شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم به ویژه جوانان گفتند: امروز به برکت خون شهدا مملکت از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است، ولی باید دقت کرد که هیچ گاه دشمن از دشمنی خویش دست بر نمی دارد و هر لحظه که بتواند دست به حمله می زند، لذا باید دائم مراقب حملات دشمن در همه عرصه ها و مکر آنان بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار سردار موحدی کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان و هیات همراه که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت خودسازی و تهذیب نفس گفتند: پیامبر گرامی اسلام(ص) در یکی از جنگ های بسیار مهم که لشکر اسلام شهدای زیادی تقدیم کرده بود موقع برگشت به اصحاب خود فرمودند که خدا رحمت کند قومی را که از جهاد اصغر فارغ شدند و جهاد اکبر را در پیش رو دارند؛ سوال شد یا رسول الله جهاد اکبر چیست؟ پیامبر فرمودند یعنی جهاد با نفس و هواهای نفسانی.

معظم له خاطر نشان ساختند: انسان همیشه گرفتار نفس خویش می باشد، چرا که نفس همواره با انسان است، اما دشمن خارجی گهگاهی ممکن است حمله کند، ولی نفس انسان دائما در حال جنگ با نفس قرار دارد و مومن باید با او مبارزه کند و گرفتار هواهای نفسانی خویش نشود.

ایشان با بیان اینکه پیروزی بر هوای نفس هنر بزرگی است خاطر نشان ساختند: باید خیلی مراقبت کنیم که خدای ناکرده هواهای نفسانی و دنیا طلبی ما را آلوده نسازد و تنها در جهت کسب رضایت الهی قدم برداریم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم به ویژه جوانان گفتند: امروزه به برکت خون شهدا مملکت از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است، ولی باید دقت کرد زیرا  که هیچ گاه دشمن از دشمنی خویش دست بر نمی دارد و هر لحظه که بتواند دست به حمله می زند، لذا باید دائم مراقب حملات دشمن در همه عرصه ها و مکر آنان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha