جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام  مومنی

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه نیم‌نگاهی به آمار شهدای روحانی و طلبه حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس و مقایسه آن با دیگر اقشار به ما نشان می‌دهد که روحانیت در صحنه‌های اجتماعی چون جهاد پیشتاز بوده‌اند، گفت: روحانیت شیعه با نثار خون خود، تبلیغ عملی را در جبهه‌های جنگ تحمیلی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: آمار تعداد شهدای روحانی که در اصفهان ساکن بودند و در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، قریب به ۵۷۰ نفر است.

وی با بیان اینکه البته تعداد شهدایی روحانی که از حوزه علمیه اصفهان به دفاع مقدس اعزام شده‌اند بیشتر از این آمار است، گفت: در حال حاضر ۷۰ روحانی جانباز دفاع مقدس در حوزه علمیه اصفهان وجود دارند که خدمت به آنها را وظیفه همیشگی خود می دانیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر اینکه نیم‌نگاهی به آمار شهدای روحانی و طلبه حوزه‌های علمیه در دفاع مقدس و مقایسه آن با دیگر اقشار به ما نشان می‌دهد که روحانیت  در صحنه‌های اجتماعی چون جهاد پیشتاز بوده‌اند، گفت: روحانیت شیعه با نثار خون خود، تبلیغ عملی را در جبهه‌های جنگ تحمیلی نشان داد.

وی با اشاره به اینکه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، از ۱۳۰ روحانی و طلبه جانباز دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل به عمل می آید، تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ نفر سهمیه حوزه علمیه اصفهان است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: هدف از تجلیل و تقدیر ما از روحانیون جانباز و ایثارگر دوران دفاع مقدس، ارائه الگو به طلاب جوان و جوانان جامعه امروز است.

در این جلسه که با حضور مسئولین و معاونین مرکز مدیریت برگزار شد، روحانیون پیشکسوت که عمدتاً جانبازان ۷۰درصد و حداقل سابقه ۷۰ ماه حضور در جبهه‌ها را داشتند، به بیان نقطه‌نظرات و پیشنهادهای خود پیرامون ارتقای سطح کیفی خدمات ارائه به جانبازان، نیازمندی‌های روحانیون جانباز و رفع آنها با حفظ کرامت انسانی تاکید کردند.
سخنی که همه روحانیون جانباز و پیشکسوت دفاع مقدس در این جلسه به آن تاکید کردند، همت گماردن برای ثبت و ضبط خاطرات ۸ سال دفاع مقدس بر محوریت ایثارگران و جانبازان روحانی برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان بود.

عده‌ای از روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس بر کوتاهی‌ها و قصورات صورت‌گرفته مسئولان دولتی نسبت به همه جانبازان از همه اقشار تاکید ورزیدند.

برخی از روحانیون جانباز با خطاب قراردادن مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، توجه بیش‌ازپیش به جانبازان و ایثارگران و همت افزون برای ارتباط با خانواده‌های آنها را تذکر دادند.

اهتمام بیشتر بنیاد حفظ آثار مبنی بر استفاده و بهره‌مندی از پتانسیل روحانیون جانباز و ایثارگر در ابعاد مختلف چون امر تدریس دروس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها از دیگر مطالبات روحانیون پیشکسوت ایثار و شهادت بود.

روحانی جانباز دیگری بر امر توانمندسازی روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس به‌جای ارائه خدمات سطحی و زودگذر تاکید و بر موضوع تقویت بنیه علمی روحانیون جهت استفاده در کرسی تدریس در مدارس علمیه توصیه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha