جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 979671
۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
وزیر ارشاد

حوزه/ وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی گفت: پرداختن به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باعث به وجود آمدن قدرت می شود. ملتی قدرتمند است که کتابخوان باشد و این مسئله باید تبدیل به یک باور همگانی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم رونمایی از کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» با حضور مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری، نویسنده کتاب و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و لشگری و اهالی فرهنگ و رسانه در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) در هفته هفته دفاع مقدس برگزار شد.

مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی گفت: ما در آغاز کار دولت مردمی هستیم که شعارها و گفتمان روشنی دارد. آن چیزی که در انتخابات ۱۴۰۰ اتفاق افتاد اقبال و رویکرد مردم به شعارهای اصیل انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و دشمنی ها علیه ملت ایران، گفت: طراحی های انجام گرفته به ویژه در قضایای پس از برجام  بر این اساس بود که در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ از آن به عنوان بهترین فرصت برای زدن ضربه اساسی و سنگین به جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: این موقعیت این احساس را برای آنان تداعی کرد که سرمایه نظام افول پیدا کرده و مردم گله مند این راه را هموارتر می سازند. در این میان رئیس جمهور منتخب توانست در همین فضا رشد کند و علیرغم همه مشکلات موجود این امیدواری را بار دیگر به مردم برگرداند که از داخل همین نظام جمهوری اسلامی ایران می توانند پاسخی برای مشکلات خود دریافت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور قاطع مردم در انتخابات ۱۴۰۰، گفت: این نشان از نهراسیدن مردم از استکبار ستیزی و به نوعی اعلام برائت از آمریکا است. دولت منتخب منظومه ای از شعارها و ارزش های اصیل و برجسته انقلاب است که به طور کامل در معرض انتخاب مردم قرار گرفت و جامعه نیز با حضور پرشور پشتیبانی خود را از این دولت اعلام کردند.

وی با اشاره به کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی»، افزود: این کتاب تبیین قدرت ایران در خاورمیانه و منطقه است و به طور حتم دقیق و قابل کاربردی می باشد.ما باید در راه اعتلای فرهنگ کشور با قدرت تمام قدم برداریم.

اسماعیلی با بیان اینکه قدرت و آگاهی باید در کنار یکدیگر رشد کنند، گفت: پرداختن به کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه باعث به وجود آمدن قدرت می شود. ملتی قدرتمند است که کتابخوان باشد و این مسئله باید تبدیل به یک باور همگانی شود

وی افزود: خوشبختانه کشور ایران به واسطه خون شهدا و تلاش مسئولین در حال نزدیک شدن به این هدف هستند و امیدوارم بتوانیم همچنان و با عنایت به نگاه متعالی مقام معظم رهبری در مسیر اصلی انقلاب اسلامی قدم برداریم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری، نویسنده کتاب با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، رمز پیروزی ملت ها را استقامت در راه حق معرفی کرد و گفت: کشوری که در این مسیر حرکت میکند، با مانع و دشمن مواجه خواهد شد اما در نهایت پیروز است.

وی با بیان اینکه آمریکا مجبور به ترک سنگرهای خود در منطقه شده است، اظهار کرد: این روزها شاهدیم که آمریکا مجبور به ترک افغانستان شد زیرا هر چه بیشتر در این کشور تلاش کرد، بیشتر در باتلاق فرو رفت.

حجت الاسلام و المسلمین صفدری، موفقیت های منطقه ای ایران را مرهون هنر طراحی مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایران قوی در منطقه هر چه را خواسته، توانسته محقق کند.

در پایان حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: کتاب «مدیریت میدان و هنر فرماندهی» آمریکای عریان، بدون روتوش و واقعی را به نمایش می گذارد. این کتاب برای علاقه مندان به مسائل سیاسی و افرادی که به دنبال دانستن علل دشمنی آمریکا در طول ۴۰ سال با نظام جمهوری اسلامی  ایران هستند، بسیار مفید و کاربردی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha