چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
الامام الحسین و آفاق المستقبل

حوزه/ همزمان با اربعین حسینی (ع) از کتاب (الامام الحسین و آفاق المستقبل /قراءه معاصره) در محل دانشگاه دمشق در سوریه رونمایی میشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، همزمان با اربعین حسینی (ع) و در روز دوشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۰ برای اولین بار دانشگاه دمشق و اتحادیه نویسندگان عرب و موسسه ارض الشام از کتاب (الامام الحسین و آفاق المستقبل /قراءه معاصره) در محل دانشگاه دمشق در سوریه رونمایی می کنند.

این کتاب در سال جاری و در ۲۷۷ صفحه و چهار فصل و توسط ۱۴ نفر از نویسندگان مسیحی و سنی و شیعی و اسماعیلی و علوی و بعثی در مورد قیام حسین (ع) و تاثیر آن در شکل گیری جبهه مقاومت در عصر حاضر و ادامه مبارزه با ظلم در جهان تالیف شده است و از نکات مهم در این کتاب آن است که دکتر ابراهیم عبدالکریم در مقاله (فلسطین والحسین روابط الانتماء تغیظ الاعداء) از ارتباط تاریخی میان فلسطین و مکتب اهل بیت (ع) سخن می گوید و می نویسد: در فلسطین خانواده‌های مشهوری زندگی می کنند که نسب آنان به امام حسین (ع) بر می گردد.

وی در مورد تهوید (یهودی سازی اماکن مقدسه) از جمله مرقد مطهر حضرت سکینه دختر امام حسین علیهما السلام  و تغییر تابلوی ورودی حرم که در منطقه طبریه وجود دارد بنام یک پیرزن یهودی بنام (هجبرت هزکیناه) پرده برداشته است.

نویسنده با اشاره به این نکته که این مرقد شریف که به روایتی در سوریه است و در جنگ داعش تخریب گردیده است، نوشته است: مرقد این فرزند سیدالشهداء توسط مسلمان فلسطینی بارها ترمیم و مرمت شده است .

کتاب (امام حسین(ع) و نگاهی به آینده مقاومت) اولین اثری است که به صورت تخصصی و دانشگاهی در سوریه و توسط دانشگاه دمشق و اتحادیه نویسندگان عرب و موسسه ارض الشام و با قلم نخبگان و علمای برجسته کشور سوریه از جمله مدیر کل امور تبلیغ و ارشاد و رئیس امور مساجد وزارت اوقاف سوریه تالیف شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha