پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 308366
۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۰

شیخ محمد سعید رمضان البوطی رئیس انجمن علمای شام طی یک عملیات تروریستی در مسجد ایمان در وسط دمشق به شهادت رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد که شیخ محمد سعید رمضان البوطی در پی یک عملیات تروریستی به همراه ده ها تن از نمازگزاران در منطقه "المزرعة" دمشق کشته شد.

* شیخ البوطی که بود؟

محمد سعيد رمضان البوطي در سال 1929 در جزيرة بوطان از توابع ترکیه متولد شد و در سال 1933 به همراه پدرش شیخ ملا رمضان به دمشق رفت. او تعالیم اسلامی را در مدارس دمشق آموخت و سپس به الازهر مصر منتقل شد و موفق به کسب مدرک دکترا در دانشکده شریعت این دانشگاه شد. بیش از 60 کتاب درباره مسائل اسلامی از وی منتشر شده است.

او همواره خود را از ورود به عرصه های سیاسی دور نگه می داشت اما بعد از بحران اخیر در سوریه احساس تکلیف کرد و نسبت به فتنه انگیزی در سوریه هشدار داد.

او در نهایت در یک عملیات تروریستی به همراه ده ها تن دیگر در سوریه کشته شد.

* تحلیل رئیس اتحادیه علمای شام از فتنه سوریه  چه بود؟

دكتر شيخ البوطي رئیس اتحادیه علمای شام چندی قبل درباره اوضاع سوریه گفت: بحران اخير سوريه، فتنه ای است كه از مدتها پيش در دست طراحي دشمنان محور مقاومت بوده است.

 وی با اشاره به رفتارهای غیر انسانی معارضین خارجی و گروه های مسلح در خونریزی و ترویج طائفه گری در سوریه، این گونه رفتارها و افکار را به وهابیون نسبت داد و تأکید کرد: وهابی ها از پوشش سلفی گری استفاده می کنند و باید حساب اینها را از هم جدا کرد؛ وهابی ها به هیچ وجه سلفی نیستند و تنها برای فریب افکار عمومی و پوشش افکار انحرافی خود از این نام استفاده می کنند و افکار و رفتار آنان هیچ نسبتی با سلف صالح ندارد.

 

رئیس اتحادیه علمای شام که در دیدار آقای خیاط رایزن فرهنگی ایران در دمشق سخن می گفت، با مهم دانستن نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران، از موضع گيري هاي اصولی ایران در قبال توطئه جهاني عليه كشور سوريه و محور مقاومت تشكر نمود.

 

وی آمادگی کامل اتحادیه علمای شام را جهت هرگونه همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایران اعلام داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha