پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تازه های نشر

حوزه/ كتاب «جولان، مساله ميهن، ملت و امت است» به عنوان پنجمين كتاب از مجموعه كتب «طريق القدس» انتشار يافته است...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، از مجموعة پژوهش‌هايي كه گروه رسانه‌ها و مطالعات جمعيت دوستي ايران و فلسطين منتشر مي‌كند، اخيراً كتاب «جولان، مساله ميهن، ملت و امت است» به عنوان پنجمين كتاب از مجموعه كتب «طريق القدس» انتشار يافته است.

اين كتاب ضمن درج نقشه جولان، شامل مقالاتي به شرح زير مي‌باشد:

1- جولان و فلسطين روحي واحدند از خالد بدير مسئول گروه رسانه‌ها و مطالعات در جمعيت دوستي ايران و فلسطين.

2- منطقه سوري اشغال شده جولان و اهميت استراتژيك آن از ابراهيم ابوليل نويسنده فلسطيني و عضو گروه رسانه‌ها و مطالعات در جمعيت دوستي.

3- شهرك سازي و يهودي سازي در جولان، از علي بدوان نويسنده فلسطيني.

4- عملكرد اشغالگران و نقطه‌هاي آغازين مقاومت ملي در جولان، از مدحت صالح مدير دفتر جولان در نخست وزيري سوريه كه خود از اسراي جولان بوده است.

5- مبارزات مردم منطقه عربي و سوري اشغالي جولان عليه اشغالگران صهيونيست، از اسماعيل مرعي عضو سابق مجلس ملي سوريه.

6- نگاهي مختصر به جولان در ادبيات (رمان به عنوان نمونه)، از علي مزعل نويسنده و اديب سوري ورئيس شاخه‌ اتحاديه نويسندگان عرب در قنيطره.

7- «از خاطرات»، از علي جمعه محمد خالدي اسير آزاده.

گزارشي از ويران‌سازي روستاهاي جولان و انتخاب نام عبري براي آنها و...

پايان بخش اين كتاب مجموعه‌اي از پيوست‌هاست كه اطلاعات خوبي به‌دست مي‌دهد. مجموعه آمارهاي پايه، سياهه‌اي از شهداي جولان اشغالي، گزارشي از ويران‌سازي روستاهاي جولان و انتخاب نام عبري براي آنها، ليست شهرك‌هاي صهيونيست‌نشين در جولان، ليست روستاهايي كه توسط اشغالگران نابود شده است، قانون الحاق جولان كه توسط رژيم صهيونيستي وضع شده است، سند ملي شهروندان سوري در ارتفاعات اشغالي جولان سوريه، ليستي از شركت‌ها و كالاهايي كه نيروهاي اشغالگر در شهرك‌هاي جولان مستقر يا توليد كرده‌اند، آمار توليدات كشاورزي شهرك‌نشينان صهيونيست در جولان اشغالي و فعاليت اقتصادي شهرك‌نشينان از جمله پيوست‌هاي مفيد اين كتاب كم حجم است.

انتشار اين كتاب در 88 صفحه، پس از شهادت سمير قنطار كه رهبري جنبش مردمي اهالي جولان عليه رژيم صهيونيستي را بر عهده داشت، گام مثبتي در معرفي وضعيت منطقه و ساكنان آن و مبارزه آنها عليه اشغالگران صهيونيست به شمار مي‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha