یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تشکیل موزه دیجیتال برای آرمان فلسطین

حوزه/ جوانان فلسطینی با تشکیل موزه دیجیتال برای آرمان فلسطین به دنبال ارتباط با جوانان سرتاسر دنیا و صحبت درباره تاریخچه مردم فلسطین و ایجاد همدردی و حمایت بین‌المللی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از al-monitor.com، فعالان سیاسی و تاریخ دانان فلسطینی قصد دارند با ایجاد یک موزه دیجیتال، جهانیان را با آرمان فلسطین آشنا کرده و ریشه‌های تاریخی مردم فلسطین در این سرزمین را از زمان درگیری‌های 1948 تاکنون با اسرائیل برای مردم دنیا به نمایش بگذارند. آن‌ها همچنین به دنبال افزایش همدردی بین‌المللی با مردم مظلوم فلسطین هستند.

این موزه مجازی که به همت گروه جوانان تیم احیای پال ایجاد می‌شود قرار است درباره مردمان فلسطین قبل از دوران اشغال، میراث فلسطین و حقوق بحق مردم فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی باشد.

اعلام ادعاهای پوچ صهیونیستها به مردم جهان

عاصم النابه سرپرست تیم اجرایی به خبرنگاران گفت: هدف از تشکیل این موزه ایجاد ارتباط با جوانان سرتاسر دنیا و صحبت درباره تاریخچه مردم فلسطین و ایجاد همدردی و حمایت بین‌المللی است. ما همچنین قصد داریم تا حق مردم فلسطین بر سرزمین‌های اشغالی را ثابت کرده و ادعاهای پوچ اسرائیل در خصوص تعلق فلسطین به یهودیان را مردود اعلام کنیم. تاکنون رسانه‌های اسرائیلی در تبلیغ نسخه روایت اسرائیل نقش بسزایی داشته‌اند و به جهانیان این فرصت را نمی‌دهند که با نسخه حقیقی تاریخ فلسطین آشنا شوند.  هدف ما رودررویی و به چالش کشیدن آن‌ها است.

او در ادامه گفت: محتویات وبسایت توسط گروهی از محققین و متخصصان تاریخدان و باستان‌شناس فلسطینی نوشته شده و تحت نظارت قرار داد که تک تک مطالب سایت را به دقت بررسی می‌کنند و به این ترتیب از اعتبار بالایی برخوردار است.

او همچنین گفت که تیم آن‌ها قصد دارند سایت را به زبان‌های ترکی و اسپانیولی نیز ترجمه کنند.

صهیونیست‌ها در حال تحریف تاریخ هستند

عبیر زیاد، کارشناس باستان شناسی بیت‌المقدس و مدیر سابق بخش عربی برای راهنمایی تور در موزه تاریخ بیت‌المقدس که با نظارت و سرپرستی صهیونیست‌ها انجام می‌شود، اعلام کرده بود که اسرائیل در حال جعل و دستکاری در حقایق تاریخی است و به دروغ به گردشگران می‌گویند که مکان‌های مقدس مسلمانان در فلسطین، پیش از این متعلق به یهودیان بوده‌اند.

او به خبرنگاران گفت: مسئولین اسرائیلی در پایان سال 2009 من را به علت گفتن حقیقت درباره حقوق تاریخی فلسطینیان در بیت‌المقدس اخراج کردند. این نشان می‌دهد که اسرائیل در حال مبارزه برای محو روایت فلسطینیان بوده و تلاش دارد جلوی ترویج ایده حقوق فلسطینی‌ها در بیت المقدس را به گردشگران خارجی و مردم در سراسر جهان بگیرد.

راهنمای تور اسرائیل در بیت المقدس در هنگام بازدید گردشگران خارجی از مکان‌های دیدنی و باستان‌شناسی اقدام به تحریف حقایق تاریخی و دروغ‌پردازی می‌کنند، به عنوان مثال، آنها ادعا می کنند  که بناهای تاریخی در نزدیکی کاخ اموی در شهر قدیمی بیت‌المقدس  که قدمت آن‌ها به دوران خلافت اموی (661-750) برمی‌گردد از مصنوعات هزاران ساله یهودیان هستند. در این میان متخصصان فلسطینی اجازه انجام تست‌های باستان‌شناسی و اثبات کذب بودن این دروغ‌پردازی‌ها را ندارند.

هزینه های سرسام آور برای یهودی سازی بناهای تاریخی اسلام

به گفته زیاد، اسرائیل همچنین قصد دارد با دادن ساختار یهودی به بناهای تاریخی اسلامی در بیت‌المقدس، تمامی مکان‌های اسلامی در این سرزمین را یهودی‌سازی کند. وی اشاره کرد که در سال 2014، شهرداری اسرائیل در راستای یهودی‌سازی بیت المقدس، با هزینه‌های سرسام‌آور و صرف بودجه های مالی نزدیک به 4.5 میلیارد شیکل (1.1 میلیارد دلار)  اقدام به ایجاد فضاهای سبز و استقرار باغ های مقدس و گسترش شهرک‌سازی در این مناطق کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha