جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علامه حسن زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی گفت: مرحوم آیت الله حسن زاده آملی به مقام معظم رهبری علاقه خاصی داشت و به دلیل عشق و ارادت فوق العاده به انقلاب اسلامی، مورد توجه مقام معظم رهبری بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر ضمن ابراز اندوه عمیق از ارتحال آیت الله حسن زاده آملی، عالم برجسته دینی، فیلسوف بزرگ حوزه علمیه قم، درگذشت ایشان را به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.

وی با ادای احترام به خدمات ارزشمند علمی آیت الله حسن زاده آملی، گفت: آن مرحوم مدتها در حوزه علمیه قم مشغول تربیت طلاب بود و هزاران طلبه شرف شاگردی آن مرحوم را دارند و به آن افتخار می کنند. شاگردان ایشان اکنون در کشورهای مختلف مشغول ترویج و تبلیغ فرهنگ اسلام هستند، آن مرحوم به مقام معظم رهبری علاقه و ارادت خاصی داشت و به دلیل عشق و ارادت فوق العاده به انقلاب اسلامی، مورد توجه مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید صفی حیدر زیدی دبیرکل سازمان مکاتب هند نیز با ابراز تاسف گفت: آیت الله حسن زاده در موضوعات های مختلف سخنرانی، و درس های زیادی داده است و همچنین مولف کتابهایی در زمینه های مختلف است که چراغی برای جهانیان می باشد.  درگذشت ایشان یک ضایعه بزرگ مذهبی، علمی و ملی و پایان یک عصر است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید غافر رضوی از علمای هند نیز با ابراز غم و اندوه فراوان اظهار داشت: عارف باالله، پرهیز گار، شب زنده دار، زاهد، عالم باعمل و حامی ولایت فقیه آیت الله حسن زاده آملی درگذشته است و درگذشت آن عالم وارسته بر قلب مسلمانان زخمی است که هیچ مرهمی در جهان برای آن مداوا نمی کند، چراغ دیگری از حوزه علم خاموش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha