جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی

حوزه/ بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در حالی همه‌ساله در روز اربعین در کربلای معلی رخ می‌دهد که در فاصله ۲۰ روز مانده پیاده‌روی‌ها از شهرهای دور و نزدیک عراق به سمت کربلا شروع می‌شود.

خبرگزاری حوزه/  پیاده‌روی و تجمع میلیونی در روز اربعین سالار شهیدان در کنار قبر شش گوشه این امام همام در طی سال‌های اخیر رنگ و بوی خاصی به خود گرفته است.

بزرگ‌ترین اجتماع مذهبی جهان در حالی همه‌ساله در روز اربعین در کربلای معلی رخ می‌دهد که در فاصله ۲۰ روز مانده پیاده‌روی‌ها از شهرهای دور و نزدیک عراق به سمت کربلا شروع می‌شود.

در این میان در بین شرکت‌کنندگان همه‌وهمه حضور دارند، از شیعه و اهل تسنن گرفته تا مسیحی و پیروان ادیان دیگر همه زیر سایه پرچم امام شهیدان گرد هم می‌آیند و در فضای سرشار از مهر، محبت، انسانیت، برابری و برادری با هم،   هم مسیر می شوند تا زیارت معشوق، تا رسیدن به آرامشی که در کنار حرم امام حسین (ع) و در بین الحرمین شکل می گیرد.

نکته قابل‌توجه در این پیاده‌روی خاص برپایی موکب‌هایی است که به عشق امام حسین (ع) و به یاد مظلومیت و آزادگی یارانش برپا می‌شود و نقطه عطفی در تاریخ بشریت است، چرا که در این مسیر هیچ تفاوتی بین عرب، عجم و سایر زبان‌ها نیست.

در این مسیر کسی از شما نمی‌پرسد از کجا آمده‌اید به کجا می‌روید همه زیر پرچم امام حسین (ع) حرکت می‌کنند و نقطه وصل آن‌ها ارباب بی کفن است و بس.

اگر این برابری و برادری را در کنار توطئه‌ها و اسلام هراسی‌هایی که با محوریت و توطئه انگلستان، اسرائیل و آمریکا در جهان نهادینه شده، قرار دهیم به‌خوبی به واقعیت اسلام و رحمانیت این دین آسمانی پی می‌بریم.

در این میان نکته مهم و تأثیرگذار شناساندن اربعین به مردم جهان با زبان خود آن‌ها است تا به واقعیت‌های اسلام واقعی پی ببرند.

در واقع باید گفت کارشناسان و دلسوزان اهل‌بیت (ع) بهترین روش و راه را مسیر فرهنگ و هنر و رسانه می‌دانند و بر این موضوع تاکید دارند که می‌توان با تولید و انتشار محتوای فرهنگی و رسانه‌ای آن‌طور که شایسته است این حرکت بی‌نظیر را به جهانیان عرضه کرد.

عباسعلی محمدی- فعال رسانه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha