پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان

حوزه/ در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان، بر لزوم فراهم آوردن زیرساخت‌های تسهیل زیارت اربعین در سطح کلان، تأکید و مطرح شد: برای اجرای هر چه‌بهتر مراسم و سفر اربعین حسینی نیازمند یک دیدگاه ملی و سازمان‌دهی شده هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان، عصر امروز با حضور «سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور»، «سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی»، «صادق خلیلیان، استاندار خوزستان» و دیگر مسئولان استانی در مرز شلمچه برگزار شد.

در این جلسه، خلیلیان، استاندار خوزستان، با بیان اینکه موضوع پیاده‌روی اربعین باید در سطح ملی سازمان‌دهی شود، اظهارداشت: برای اجرای هر چه‌بهتر مراسم و سفر اربعین حسینی نیازمند یک دیدگاه ملی و سازمان‌دهی شده هستیم.

وی با اشاره به قرنطینه افراد مبتلا به بیماری در مرزهای زمینی خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه برنامه‌ریزی از قبل وجود نداشت خدمات در مرزهای خوزستان به‌خوبی انجام شده است.

خلیلیان اضافه کرد: اینکه چرا تصمیم به اینجا رسید که خروج از مرز شلمچه که قرار نبود اجرایی شود و محقق شد، باید آسیب‌شناسی آن را در سطح ملی مورد رسیدگی و بررسی قرار دهیم اما آنچه مهم است اینکه اکنون جای تقدیر و تشکر دارد از کلیه کسانی که توانستند با جدیت به صحنه ورود داشته باشند و کار را به‌طور نسبی سازمان‌دهی کنند.

همچنین، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی با فراهم کردن امکانات لازم شرایط را برای تسهیل در روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه فراهم کرده است.

وی افزود: ۲ قطار روزانه زائران اربعین و نیز کسانی که نتوانستند به عراق سفر کنند را از شلمچه تا خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز به رایگان جا به جا می کنند.

بر اساس این گزارش، سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی کشور، در بخش پایانی این مراسم، با بیان اینکه ۲۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای زمینی شلمچه و مهران به کشور بازگشتند، گفت: نیروی انتظامی تا زمانی که زائران به مرزها مراجعه کنند در مرز حضور دارد البته در چند روز اول مأموران گذرنامه و انتظامی نیز در ۲ شلمچه و مهران تقویت شده و تعداد بیشتری نیرو در این مناطق حضور دارند.

وی در پایان اظهارداشت: جا دارد از همه کسانی که برای آسایش زائران زحمت کشیدند به‌ویژه مرزبانان، یگان‌های ویژه ، راهور و دیگر نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کنم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha