شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صادق خلیلیان

حوزه/ خلیلیان، از روند مطلوب خدمت‌رسانی به زائرین در پایانه مرزی شلمچه سخن گفت و بیان کرد: این خدمات تا برگشت آخرین زائر به کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان، عصر امروز در نشست ستاد اربعین استان خوزستان، با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ مرزهای شلمچه و چذابه باید تقویت شود، گفت: زیرساخت‌های خدماتی در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان برای استقبال از زائران اربعین حسینی در سال‌های آینده به تقویت نیاز دارد.

وی گفت: ارائه خدمات به زائران در مرز شلمچه روند مطلوبی دارد و این خدمات تا برگشت آخرین زائر به کشور ادامه خواهد یافت.

استاندار خوزستان افزود: وضعیت جابه‌جایی زائران در عراق در شان زائران ایرانی نیست و باید ظرفیت‌های حمل‌ونقلی را در سال‌های بعدی برای جابه‌جایی مناسب زائران در کشور عراق فراهم کنیم.

خلیلیان گفت: مرز بین‌المللی شلمچه به‌عنوان مرز مسافری و تجاری دارای کمبودهای زیادی است به‌ویژه در بخش تجارت که کلید توسعه اقتصادی منطقه است باید ساختارهای متناسب در آن ایجاد شود.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات عوامل و دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی افزود: کلیه نیروها و دستگاه‌ها در استان خوزستان با وضعیتی بسیار سریع کار کردند و خوشبختانه امروز شاهد ورود زائران، پذیرایی و خدماتی نظیر حمل‌ونقل، نیروی انتظامی، گذرنامه، تأمین آب و غذا و اسکان، اقدامات بهداشتی، غربالگری، تست گیری و ... هستیم که باید به آن‌ها ارائه شود.

خلیلیان، با اشاره به قرنطینه افراد مبتلا به بیماری در مرزهای زمینی خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه برنامه‌ریزی از قبل وجود نداشت خدمات در مرزهای خوزستان به‌خوبی انجام شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اینکه چرا تصمیم به اینجا رسید که خروج از مرز شلمچه که قرار نبود اجرایی شود و محقق شد، باید آسیب‌شناسی آن را در سطح ملی مورد رسیدگی و بررسی قرار دهیم اما آنچه مهم است اینکه اکنون جای تقدیر و تشکر دارد از کلیه کسانی که توانستند با جدیت به صحنه ورود داشته باشند و کار را به‌طور نسبی سازمان‌دهی کنند.

وی در پایان بیان کرد: امیدوارم این خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) تداوم بیشتری پیدا کند و تا آخرین زواری که وارد و از استان خارج می‌شوند مورد پوشش قرار گیرند.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha