پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین در شرایطی قرار داریم که یک کشاورز برای ساخت یک بنای ۲۰ متری در زمین کشاورزی، با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می‌شود، این در حالی است که برخی از افرادِ با نفوذ، در کنار همین زمین کشاورزی، ویلای دو طبقه می‌سازند و کسی به آن‌ها ایراد نمی‌گیرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در جلسه شورای اداری استان قزوین که با حضور رئیس دستگاه قضایی، در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با روی کار آمدن مجلس، دولت و قوه قضائیه فاخر، انقلابی و پای کار عدالت و پیرو رهبر انقلاب، امید مردم افزایش یافته است.

 وی، به تحقق عدالت بر اساس آیات قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که فرهنگ عدالت خواهی در جامعه تقویت شود و عدالتخواهی جزو سیره ایمانی مردم باشد.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: گاهی ممکن است فردی با روش اشتباه، با تخلف و سیاه‌نمایی به‌نام عدالت‌خواهی کار را خراب کند، اما این باید مدیریت شود و آن جریان اصیل عدالت‌خواهی فرهنگ‌سازی شود، عدالتخواهی باعث امیدآفرینی در جامعه می‌شود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: عدالت، از پرترافیک‌ترین درهای ورود انسان‌ها به اسلام و دین است و هر چه عدالت را بیشتر تقویت کنیم، شاهد امیدواری و گرایش بیشتر مردم به اسلام ناب و عدالت برخاسته از اسلام و دین خواهیم بود.

 وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان قزوین، خواستار توجه جدی به این استان، متناسب با ظرفیت‌های آن شد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه ها در کنار هم می توانند ظرفیت های عظیم استان قزوین، از جمله ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و گردشگری را به منظور رونق اقتصادی تقویت کنند و دستگاه قضایی در تحقق این هدف مهم، نقش مهم و محوری دارد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: رهبر انقلاب در جریان سفر به استان قزوین فرمودند نسبت به دشت قزوین و فرصت کشاورزی آن بی طرف نباشید، اما برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی آب، به این دشت حاصلخیز آسیب‌های جدی وارد کرده است و ورود مسئولان برای جلوگیری از آسیب‌های بیشتر مهم و حیاتی به نظر می رسد.

 امام جمعه قزوین با اشاره به حفر چاه های غیر مجاز و آسیب های مبتلابه آن، تاکید کرد: حفر بی رویه چاه‌های آب در دشت قزوین، آسیب‌های جدی به دشت قزوین و اقشار مردم استان وارد کرده است و متاسفانه امروز به صورت جدی با خطر پدیده فرونشست دشت قزوین روبه رو هستیم و اگر جلوی این بحران گرفته نشود، آسیب های آن جدی خواهد بود.

 وی با بیان اینکه تبعیض به شدت روحیه مردم استان قزوین را آزرده کرده است، تأکید کرد: امروز در استان قزوین در شرایطی قرار داریم که یک کشاورز برای ساخت یک بنای ۲۰ متری در زمین کشاورزی، با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می‌شود، این در حالی است که برخی از افرادِ با نفوذ، در کنار همین زمین کشاورزی، ویلای دو طبقه می‌سازند و کسی به آن‌ها ایراد نمی‌گیرد، برخورد دوگانه با متخلفان، به اعتماد، امید و نشاط مردم آسیب می‌زند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha