پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سمیه سالم

حوزه/ کارگاه تخصصی مدیریت پژوهشی ویژه معاونین پژوهش مدارس و موسسات آموزش عالی حوزوی استان سمنان برگزار شد.

سمیه سالم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان، از برگزاری کارگاه تخصصی مدیریت پژوهشی ناظر به امور پژوهش ویژه معاونان مدارس و موسسات آموزش عالی حوزوی استان خبر داد .

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان گفت: به منظور مهارت افزایی پژوهشی معاونین مدارس استان در راستای مدیریت فعالیت های پژوهشی و ارتقاء آن، کارگاه تخصصی مدیریت پژوهشی با حضور مدیر کل پژوهش های عمومی حوزه های خواهران کشور، به مدت ۶ ساعت در استان سمنان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه تخصصی مهارت های لازم جهت اجرای برنامه ها وفعالیت های پژوهشی، منابع دخیل در امور پژوهشی ناظر به فعالیتها و راهکار های ساماندهی منابع، ماهیت، چگونگی و فرایند اجرایی فعالیت هایی همچون کرسی های سه گانه آزاد اندیشی (علمی _ تخصصی، علمی _ ترویجی، آزاد اندیشی ناظر به نقد ومناظره و پرسش وپاسخ به شبهات)، همچنین مصادیق انواع همایش های علمی از قبیل کنفرانس، کنگره، سمپزیوم، نشست علمی، ژورنال کلاب مورد بررسی وتحلیل قرار گرفت.

سالم اضافه کرد: در ادامه استاد کارگاه، مراحل مدیریت امور پژوهشی را آشنایی با چرایی، چیستی و چگونگی انجام فعالیت ها عنوان کرد و به صورت مبسوط به شرح  مهم ترین سرفصل های مراحل مدیریت پژوهشی از جمله؛ سیاست گذاری و برنامه ریزی فعالیتهای پژوهشی، مهارت برگزاری فعالیتها، اجرا و برگزاری آنها، نظارت وکنترل و باز خورد گیری پرداخت.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان ضمن تاکید بر نظم برنامه ای و موضوعی در انتخاب  فعالیت های پژوهشی به معاونین مدارس توصیه کرد موضوع فعالیت ها ناظر به تراز علمی باشد تا از آشفتگی، موج زدگی و تاثیر نامطلوب بر ارزیابی ها جلوگیری شود.

نشست تخصصی مدیران و معاونین پژوهش مدارس و موسسات آموزش عالی حوزوی

نشست تخصصی مدیران و معاونین پژوهش مدارس و موسسات آموزش عالی حوزوی استان سمنان با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین نجم و معاون پژوهش مدارس استان سمنان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین نجم ضمن تاکید بر پیشرفت وتوسعه پژوهش در سطوح مختلف حوزه های علمیه ، تصریح کرد: جامعه علمی کشور امروزه  به تولیدات علمی مراکز علمی حوزوی بیش از پیش نیاز داشته و حوزه های علمیه به عنوان طلایه داران عرصه دین و علم  باید با تولیدات علمی و فاخر به عنوان مرجع علمی در سطح کشور بروز و ظهور داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به کسب موفقیت استان سمنان در برگزاری اولین همایش ملی با اخذ مجوز رسمی از سوی نهاد بین المللی مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت : همایش جنگ بیولوژیک، ماهیت ، ابعاد و راهکارها به همت مدرسه علمیه فاطمیه دامغان وموسسه اموزش عالی فاطمیه دامغان و همچنین با همکاری ۱۴ نهاد علمی کشور برگزار خواهد شد که این مهم وظیفه و رسالت علمی مدارس علمیه را پیش از پیش دوچندان کرده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و گسترش علم وتحقیق از مسائل مهم حوزه های علمیه است که باید با راهبری معاونین پژوهش به شیوه مطلوب اجرایی شود.

در حاشیه این نشست، خانم سالم نیز بر اهمیت مشارکت حداکثری اساتید وطلاب مدارس در همایش جنگ بیولوژیک اشاره کرد و تاکید کرد با توجه به ظرفیت حوزه های علمیه خواهران شرایط برای ظهور استعدادها ونخبگان پژوهشی در همایش مذکور فراهم است.

در ادامه نشست تخصصی مدیران و معاونین پژوهشی مدارس استان سمنان از تلاش و همت معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار در انتشار و ثبت فعالیتهای پژوهشی مدارس در پایگاه اختصاصی پژوهش مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور وکسب رتبه برتر در سال۹۹ در این زمینه، قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha