پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: مناطق مرزی شمال غرب، مرزهای صلح و دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان آن سوی مرز و این سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امروز در برنامه پیام جمعه این هفته تبریز گفت: دلسوزی، تزکیه، رأفت و رحمت پیامبر(ص) نسبت به امت و صبر و پایداری حضرت از ویژگی های سیره پیامبر اکرم(ص) بود.

وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور ایران در اجلاس سالانه عمومی سازمان ملل و در جایگاه منتخب ملت بزرگ و انقلابی ایران یک سخنرانی متفاوت و تاثیرگذار بود.

امام جمعه تبریز افزود: سخنان رئیس جمهور نماد آرمانها و ارزش های بزرگترین انقلاب معاصر و انقلابی ترین ملت جهان بود. سخنانی بدون تردید و انفعال و برخوردار ازیک پشتوانه عمیق دینی و انقلابی که به گفته روزنامه "واشینگتن پست" نشان دهنده هویت جمهوری اسلامی و جایگاهی است که ایران برای خود درجهان قائل است.

وی در ادامه با اشاره به این که وقف یک عمل صالح و ماندگار است و آثار اقتصادی و اجتماعی آن بسیار بالاست، گفت: در سایه وقف، فقر کم شده و سطح اشتغال بالا و تولید ملی رشد پیدا می کند و درآمد سرانه بیشتر می شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نیروی خدوم و شجاع انتظامی در راستای امنیت جامعه تلاش بسیاری می کند. آگاهی، پیشگیری و پیگیری سه اصل اساسی برای ایجاد و برقراری نظم، قانون و امنیت توسط نیروی انتظامی است.

وی به مسائل یمن هم اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین عامل پیشروی‌های برق‌آسای انصار الله در مأرَب و سقوط متوالی شهرستان‌های این استان، عدم مقاومت نیروهای طرف مقابل خصوصاً نیروهای وابسته به‌سران قبایل این مناطق است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: انصار الله بر اساس شیوه و منش خود در هر منطقه‌ای وارد می‌شود، ابتدا با جوانان آن‌جا ارتباط گرفته و با آنان بر سر اصول مشترکی مانند حفظ وطن، تعصب قومی، لزوم مقابله با تجاوز خارجی و... همزبان و هم‌موضع می‌شود.

وی به برگزاری رزمایش در شمالغرب کشور اشاره کرد و گفت: مناطق مرزی شمال غرب مرزهای صلح و دوستی و برادری هستند و این را مسلمانان آن سوی مرز و این سوی مرز به خوبی می دانند و خواهان تداوم این برادری و دوستی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: به مسئولین کشورهای همسایه توصیه میکنم در دام توطئه ها نیفتند، اتحاد مسلمانان جهان باید برای مبارزه با استعمار و اشغالگری حفظ شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ارتا IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    از امام جمعه تبریز می خواهیم از اختلافات آذربایجان و ایران با جدیت جلوگیری و سو استفاده بعضی غیر آذربایجانی از این اختلافات به شدت جلوگیری نمایند
  • ارتا IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    غیر آذربایجانی ها در صدد اختلاف افکنی و به تمسخر کشاندن شمالغرب کشور هستند ذما آذربایجانی ها هیچگاه علیه هم در جنگ نیستیم و اجازه اختلاف به هیچکس نخواهیم داد