شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
photo_2021-10-03_09-35-38.jpg

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران خوزستان گفت: کسی که در مسیر طلبگی گام می‌گذارد، باید آن‌گونه عمل کند که اهل‌بیت(ع) دستور داده‌اند؛ چراکه آبروی او آبروی بزرگان اسلام و آبروی اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) امیدیه، به‌صورت حضوری با سخنرانی خانم اندیشمند، مدرس حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

خانم اندیشمند، در این نشست ضمن خوش‌آمدگویی به طلاب جدیدالورود و تبریک سال تحصیلی جدید، به آیه ۱۲۲ سوره توبه اشاره کرد و گفت: این آیه زمانی بر پیامبر(ص) نازل شد که همه به همراه حضرت به جهاد رفته بودند که خداوند در آن هنگام به پیامبر(ص) می‌فرمایند که چرا همه به جهاد رفته‌اند و چرا عده‌ای برای یادگیری یا آموختن دین خدا نماندند تا برگردند و بقیه را انذار کنند؛ در واقع خداوند متعال این آیه امر به طلبگی می‌کند.

وی افزود: وظیفه یک طلبه طبق آیه قرآن کریم «نفقه در دین»، «رجوع به دین»، «یاد گرفتن احکام دین» و سپس «تبلیغ آن دین به دیگران» است.

خانم اندیشمند، بیان کرد: طلبه باید یاریگر امام عصر(عج) باشد؛ به‌ویژه امروز که مردم نه‌تنها دین‌گریز بلکه دین‌ستیز شده‌اند؛ بنابراین شما طلاب عزیز باید تحسین کرد که در چنین شرایطی حوزه‌ی علمیه را انتخاب کرده‌اید.

مدرس مدرسه علمیه حضرت زینب گفت: کسی که در مسیر طلبگی گام می‌گذارد، باید آن‌گونه عمل کند که اهل‌بیت(ع) دستور داده‌اند، چراکه آبروی او آبروی بزرگان اسلام و آبروی اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «شیعیان ما طوری عمل نکنند که آبروی ما را ببرند»، بیان کرد: طلبه قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) می‌خواند و باید به نحوی عمل کند که صدا و گفتارش بیان‌گر روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) باشد.

خانم اندیشمند در پایان تصریح کرد: طلبه‌ موفق زمانی می‌تواند تبلیغ موفق داشته باشد که در کنار رعایت اخلاق و ادب اسلامی باسواد باشد، چراکه اگر سواد نداشته باشد نمی‌تواند تبلیغ دین کند، در این صورت باید طلبه خوب درس بخواند و در درس خواندن منظم باشد تا بتواند در آینده مبلغ موفقی باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha