پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ خروج زائران از پایانه مرزی شلمچه

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی گفت: در چند روز اخیر ۴۶۱هزار زائر اربعین از مرزهای بین‌المللی شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خوزستان، در جمع خبرنگاران، در رابطه با آخرین وضعیت بازگشت زائران اربعین حسینی، اظهارداشت: در چند روز اخیر ۴۶۱هزار زائر اربعین از مرزهای بین‌المللی شلمچه و چذابه به کشور بازگشتند.

رئیس کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان، افزود: از این تعداد زائر، ۴۵۶ هزار نفر از مرز شلمچه و پنج هزار نفر از مرز چذابه به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۷۰موکب ثابت و ۱۲۷ موکب پشتیبان در مرزهای شلمچه و چذابه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: از زمان شروع بازگشت زائران به کشور از مرزهای چذابه و شلمچه،۶۰ هزار بطری آب معدنی، ۸۰ هزار پرس صبحانه، ۳۰ هزار وعده ناهار، ۴۰ هزار وعده شام و۸۰ هزار میان وعده بین زائران توزیع شده است.

حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه فعالیت موکب‌های مردمی در مرز چذابه از دیروز پایان یافته است، اظهارداشت: با نزدیک شدن به آخرین مرحله بازکشت زائران اربعین به کشور، خدمت‌رسانی موکب‌ها در مرز شلمچه نیز امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه پایان خواهد یافت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، از همراهی و کمک مردم شهرهای مرزی خوزستان به‌خصوص دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان و هویزه همچنین مردم ماهشهر، امیدیه، ایذه، باغملک، دزفول، اندیمشک، شوشتر، اهواز، حمیدیه و کارون که در پشتیبانی از موکب‌های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه کمک و همیاری کردند قدردانی کرد.

وی همچنین از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مأموران مرزبانی و انتظامی مستقر در شلمچه و چذابه، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری، صنایع پتروشیمی، گاز، پالایشگاه نفت آبادان و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز اروندان که نقش مهمی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی داشتند قدردانی کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ابراز امیدواری کرد اربعین سال آینده با رفع محدودیت‌های کرونایی و نگرانی‌های موجود، اربعین میلیونی در مرزهای چذابه و شلمچه داشته باشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha