سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رتبه اول اشتغال دانشگاه صعنتی قم

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: شعار ما در مجلس «کار، کار و کار» است؛ کار در کارخانه ها و معادن است نه پشت میزهای ادارات.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، علیرضا پاک فطرت عصر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه استاندار استان فارس که با حضور وزیر کشور در سالن استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مدت ۶ سال ۵ استاندار به فارس آمدند و رفتند که یکی از آنان بومی بود.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد تلاش های بسیاری از آقای رحیمی استاندار سابق فارس بودیم، وارد حاشیه نشد و سعی بر ایجاد وحدت داشت، سال سختی را در سال گذشته گذراندند اما به خوبی گذشت از این رو از زحمات ایشان قدردانی می کنیم، امیدواریم وزارت کشور از پتانسیل ایشان استفاده کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش های استاندار سابق فارس، جابجایی مدیران را لازم و موجب امیداری مردم خواند و افزود: استان فارس از نظر جمعیت چهارمین استان است؛ بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۰ پس از پیگیری ها به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است، اما به نظر می رسد این بودجه کفاف اداره استان فارس را نمی دهند چراکه این بودجه بیشتر اوراق است.

وی بیان کرد: بودجه فارس کفاف توسعه استان را نمی دهد، دستگاه های استان باید کمک کنند تا از بخش خصوصی استفاده شود.

پاک فطرت با اشاره به این که استاندار جدید فارس فردی پرتلاش و جهادی است و در زمانی این منصب را می گیرد که تورم ۴۴ درصد است، ادامه داد: مشکلات فارس به دلیل تورم زیاد است؛ امروز در فارس مشکلات جاده ای داریم که موجب کشته شدن هم استانی ها می شود. بیکاری یکی دیگر از مشکلات است که شیراز از نظر آماری دومین شهر در سطح کشور است.

وی گفت: کمبود فضا های آموزشی در استان و شیراز به ویژه در ناحیه ۴، روند رشد حاشیه نشینی، ضعف زیر ساخت های ریلی از جمله مشکلاتی است که بر سر راه استان فارس است، البته ظرفیت های بسیاری وجود دارد که می توان مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس افزود: در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی استان فارس دارای ظرفیت های مطلوبی است، همچنین در زمینه معادن نیز این چنین است، شعار ما در مجلس «کار، کار و کار» است؛ کار در کارخانه ها و معادن است نه پشت میزهای ادارات.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha