پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / مراسم بزرگداشت آیت الله حسن زاده آملی در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی امشب در مسجد مقدس جمکران با حضور زائران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی خراسانی در مراسم بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که امشب در مسجد مقدس جمکران و با حضور زائران برگزار شد، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت رحلت علامه حسن زاده آملی گفت: در پیام جامع رهبر انقلاب حقیقت این انسان سفر کرده به ثمر رسیده واصل منعکس شده بود و در میان همه عناوین برای علامه عنوان ذوالفنون را بکار بردند.

استاد علوم عقلی و نقلی حوزه علمیه با تأکید براینکه عنوان ذوالفنون برای هر کسی به کار نمی برند، بلکه برای انسان عالمی که علم او محدود به یک محدوده خاص نمی شود، عنوان می گردد  افزود: قبل از علامه استادشان آیت الله شعرانی معنون به این عنوان بود، علامه حسن زاده نیز وارث این عالم بودند و پس از وی شایسته عنوان ذوالفنون بود.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی با اشاره به عرفان و معنویت علامه حسن زاده آملی تصریح کرد: مقوم وجودی علامه و فصل اخیر این شخصیت را، عرفان معرفی کرد، او ریاضیدان عارف، فقیه عارف و فیلسوف عارف بود، عرفان او تمام شعب علوم او را تحت الشعاع قرار داده بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که سیره علمی بزرگان را باید مد نظر داشت و در این قافله نور قدم برداشت اظهار کرد: علامه دل به دنیا نداشت و اهل این دنیا نبود و از این عالم پر کشید، آیت الله حسن زاده آملی خدا آشنا و خداجو بود.

وی در ادامه افزود: علم علامه آن قدر وافر و جامع بود که از ظرف وجودی او لبریز می شد و از لبریز آن انسان بهره مند می گشت، علامه هرگز سخنی نمی گفت، مگر اینکه نکات علمی را در بر داشته باشد و نگاه علامه ما را به یاد خدا می انداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha