پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام

حوزه/ امام جمعه شیراز، با بیان اینکه استان فارس به تناسب استعدادها و پتانسیل‌هایی که دارد،می‌تواند جلودار حرکت تولید ملی، تقویت تولید ملی و میدان داری برای صادرات این تولیدات شود گفت: این استان می‌تواند محور تجارت بین شرق و غرب جهان اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: استان فارس در گذشته محور و مرکز تجارت برای ارتباط بین شرق و غرب جهان اسلام بوده است که ان‌شاءالله دوباره این محور را مانند قبل احیا و جایگاه خود را در دنیا تثبیت کنیم تا دشمنان نتوانند این خیال خام را در سر بپرورانند که به منافع ما دست درازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: تقویت تولید ملی و شعار سال« تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» را باید بیش از پیش مورد توجه قرار بدهیم.

وی ضمن درخواست از مسئولین نظارتی استان فارس برای حل مشکل گرانی با افزایش نظارت‌ها، گفت: البته منظور این نیست که کار نظارتی نباید انجام شود بلکه مسئولین و دستگاه‌های نظارتی باید تدابیر لازم برای برقراری نظم در بازار و قیمت‌گذاری عادلانه کالاها و مبارزه با گرانی بیندیشند. البته حل مسئله گرامی به تولید وابسته است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اعتقاد به اینکه گران‌فروشی یا گرانی متفاوت است، گفت: امیدوارم با همت و فرهیختگی مردم و با حمایتی که مردم از مسئولین دلسوز استان می کنند مسئله گرانی و تورم حل شود.

دژکام با بیان اینکه بزرگداشت حافظ شیرازی هرساله در ۲۰ مهرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های پیش در سفری که به شیراز داشتند اعلام کردند که فارس در قله است و ما باید این جایگاه را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: هرچند مجموع ابیات حکمت آمیز حافظ حجم وسیعی از دیوان این شاعر را در برمی‌گیرد اما به مناسبت بزرگداشت این شاعر شیرازی من دو بیت را به تناسب وضعیت کنونی جامعه گزینش کرده ام.

وی با اشاره به بیت حافظ مبنی بر اینکه «در عاشقی گریز نباشد ز ساز و سوز استاده‌ام چو شمع مترسان ز آتشم»، گفت: امروز اکثر ما ادعا می‌کنیم که عاشق اهل بیت هستیم و تا پایان پای حرف خود و آرمان‌های اسلام و انقلاب ایستاده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: وقتی پیکر پاک شهیدان را به دوش می‌گرفتیم ادعا می کردیم که تا پایان ایستاده ایم. در حال حاضر هم وقتی به گلزار شهدا می رویم و شاهد این هستیم که بیش از سیصد هزار جوان پای حرف خود در رابطه با دین، اسلام، خدا و پیغمبر ایستادند آیا می‌توانیم ما هم ادعا کنیم که پای عشقمان به اسلام و اهل بیت ایستاده ایم؟

وی بیان داشت: اسرائیل و آمریکا که خودشان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و در شرایط نابسامانی به سر می‌برند ما را تهدید می‌کنند و در شرق و غرب عالم هر وقت ایرانیان مستقل و آزاد مثل سرو می ایستند و فریاد استقلال خواهی ایران اسلامی را سر می دهند باعث نارضایتی و واکنش منفی دشمن می شوند.

امام جمعه شیراز افزود: مسیری که ملت ما انتخاب کرده است و در این مسیر چهره‌هایی مانند شهید سلیمانی، شهدای حرم و شهدای دفاع مقدس در جلو روی ما ایستادند، مسیری نیست که بگوییم از ادامه دادن آن دست برمی داریم. این مسیر را از هفتصد سال پیش حافظ شناخته و به ما شناسانده است. باید از خدا بترسیم تا عاقبت به شر نشویم.

وی ادامه داد: یا نباید ادعا کنیم که عاشق اسلام و اهل بیت هستیم یا اگر ادعا کردیم باید استوار پای عشق خود بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با اشاره به بیت دیگری از حافظ مبنی بر اینکه «حافظ صبور باش که در راه عاشقی هر کس که جان نداد به جانان نمی‌رسد»، گفت: اگر کسی می خواهد وصال حق را دریابد باید از خود فانی شود. اگر بنا است از فنای خود به خدا برسیم نیاز به صبر و صبوری است.

وی یادآوری کرد: ادبیات انقلابی گری و ادبیات حماسی ما با ادبیت عرفانی گره خورده است. اگر ما نتوانیم نکات ظریف عرفانی و عشق ‌ورزی های حافظانه را به خود یادآور شویم در حوزه حماسه و انقلاب هم کم می آوریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: رهبر انقلاب اسلامی فرمودند این ملت، ملتی صبور است و مردم ما بسیار صبور هستند. خیلی ها مدعی مسلمانی انقلابی گری بودند اما استمرار نداشتند در صبر و یک لحظه غفلت آنها از صبر هم چیز را نابود کرده است.

وی بیان داشت: همان‌گونه که برای دفاع از مرزهای کشور ایستادگی کرده‌ایم، برای رشد اقتصاد کشور هم باید ایستادگی کنیم. وضعیت کنونی اقتصاد کشور در حال حاضر بهانه دشمن شده است و باید جلوی بهانه گیری دشمن را بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان داشت: برخی از ما شعار برای استقلال کشور سر می دهیم اما از تولیدات دیگر کشورها استقبال می کنیم. این درحالی است که می بایست پای تولید ملی کشور صبورانه، محکم و قاطع بایستیم.

وی افزود:مردم هند برای کشور خود ارزش بسیاری قائل هستند و حتی از کالاهای چینی حمایت نمی‌کنند. اما با اینکه برخی کشورها در حال نابود کردن اقتصاد ما هستند و تحریم‌هایی را بر علیه کشور ایران اعمال می کنند هنوز هم با آنها تبادلات اقتصادی انجام می دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اضافه کرد:ما باید محکم و قوی پای منافع اقتصادی کشور بایستیم تا کشورهای دیگر متوجه شوند که نمی توانند ما را بازی بدهند؛ زیرا ما هم یک ملت بزرگ با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون هستیم که در مقابل آنها مقاومت می کنیم.

امام جمعه شیراز در خطبه اول نماز جمعه نیز اظهار داشت: قرآن کریم مملو از پرسش‌هایی است که ناظر به این است که خدا را به رب العالمین بودن بشناسیم و این پرسش‌ها فرد را ترغیب به تفکر و فکر کردن می‌کند و به رشد تفکر فرد کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: مهم ترین مؤلفه یا ملاک تربیت‌یافتگی و در نتیجه کارآیی نظام تعلیم و تربیت نیز پرسش هایی است که ذهن دانش آموز را به چالش می‌کشد و او را به تفکر و فکر کردن سوق می‌دهد.

وی به برخی طرحهای اقتصادی فارس هم اشاره و اضافه کرد: طرح انتقال آب از سد درود زن به شیراز که ۸۰ کیلومتر است به سادگی انجام پذیر نیست. اگر باران نیاید و سد خشک شد چطور می توانیم این آب را به شهر انتقال دهیم. اینها نعمت خدا هستند و اگر خدا لطف خود را شامل حال ما کند می‌توانیم از این نعمت ها بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اعلام کرد: مبارزه با دشمنان و تقابل نظام اسلامی و استکبار که ایستاده‌ایم و برای آن میدان داری می کنیم بدون خواست خدا امکان پذیر نیست. باید دست عظمت، قدرت و ربوبیت خدا را در عالم مشاهده کنیم و در مقابل خداوند متعال بندگی و از او اطاعت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha