پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تعطیلی نماز جمعه

حوزه/ ائمه جمعه استان سمنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن درخواست از مسئولان برای کاهش قیمت‌ها، تصریح کردند: اگر دولت قبل به جای برجام به رفع مشکلات داخل می‌پرداخت امروز شاهد انباشته شدن این همه مشکلات عدیده نبودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام جلیل شریفی نیا، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر با بیان اینکه دولت سیزدهم خوشبختانه به اولویت‌های مردم می‌پردازد که یکی از مهمترین آنها واکسیناسیون است، ابراز کرد: در دولت قبل روزانه ۱۵۰ هزار نفر واکسینه می‌شدند، اما امروز می‌بینیم که با تسریع در امور روزانه دو میلیون نفر واکسینه می‌شوند که باید گفت کار بسیار مهم و بزرگی در حال رخ دادن است، لذا امروز همچنین شاهدیم که بیش از ۷۰ درصد مردم واکسن دریافت کردند و حتی دانش آموزان هم واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دیگر موضوع قابل ذکر درباره دولت سیزدهم حضور در بین مردم محروم و بررسی مشکلات از نزدیک است، بیان داشت: امروز شاهد هستیم که مصالح ساختمانی مانند سیمان و میل گرد و… بعضاً تا نصف کاهش پیدا کرده‌اند و دولت بیان کرده که دو میلیون مسکن خواهد ساخت لذا امیدواریم که این وعده‌ها به انجام برسد؛ چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بیان کردند که یا وعده ندهید و یا اگر دادید آن را عمل کنید و نهایتاً هم مطالبه مردم از دولتمردان این است که اگر وعده‌ای را عملی نکردند، علت آن را به مردم بگویند تا مردم بی اعتماد نشوند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه شرایط گرانی مردم را اذیت کرده است، ابراز کرد: مردم در فشار اقتصادی هستند، هر چند مواردی مانند ارزانی برخی مسائل و اقلام و واکسیناسیون از سوی مردم قابل تقدیر است اما مایحتاج مردم بسیار اهمیت دارد و مسئولان باید اقدامی عاجل در این زمینه داشته باشند، برخی مردم حقوق مستمر و کافی ندارند و شرایط برایشان دشوار است؛ لذا از رئیس جمهور می‌خواهیم که مقوله قیمت‌ها را مورد کنترل قرار دهند.

شریفی نیا با بیان اینکه انصافاً کارهای خوبی در دولت در حال انجام است اما خرابی‌ها و مشکلات بسیار زیاد است، ابراز داشت: مشکلات زیادی در گذشته خلق شده و شرایط به اینجا رسیده است، اگر در هشت سال گذشته مسئولان این همه فقط درباره برجام صحبت نمی‌کردند و بیشتر به داخل می‌پرداختند این همه مشکلات روی هم انباشته نمی‌شد لذا بخشی از مشکلات به گذشته باز می‌گردد.

وی همچنین به انتصاب رئیس جدید صدا و سیما نیز اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، صدا و سیما باید قرارگاه مردم باشد تا وقتی مردم به شبکه‌های رسانه ملی توجه می‌کنند آرامش بگیرند از سوی دیگر رسانه ملی باید تبیین کننده باشد و شبهات را برطرف سازد تا توطئه‌های دشمنان برملا شود از سوی دیگر باید مسائل و مشکلات جوانان را نیز مد نظر قرار دهد.

امام جمعه آرادان همچنین به واگذاری زمین به مسکن جوانان در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: پیگیری واگذاری زمین دولتی به قیمت ارزان از جمله اقدامات خوبی است که در سطح شهرستان پیگیری می‌شود و اگر با تلاش مسئولان به نتیجه برسد می‌توانیم شاهد ارتقا و تمرکز جمعیت در آرادان باشیم که با خود منابع و اعتبارات را نیز می‌آورد.

امام جمعه کالپوش: اخراج آمریکا از منطقه مطالبه عمومی است/ امنیت ایران مثال زدنی است

همچنین حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کالپوش به میزبانی مسجد جامع حسین آباد، با اشاره به امنیت پایدار ایران اسلامی، تاکید کرد: ایران اسلامی دارای امنیت درون‌زا، پایدار، مستقل و مثال‌زدنی است درست برعکس برخی کشورها که با امنیت عاریه‌ای مدام به دنبال این هستند که آمریکا و اسرائیل، امنیت شأن را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد جهاد همه‌جانبه نیروهای مسلح ما محسوب می‌شود، گفت: اخراج آمریکا از منطقه باید تبدیل به‌مطالبه همگانی شود آن هم به این صورت که محبوب‌ترین دولت‌ها و ارتش‌ها و نیروها در نگاه مردم منطقه، باید تبدیل به مهم‌ترین مؤلفه محبوبیت دولت‌ها و گروه‌ها شود و آن‌ها که در این باره خنثی عمل کرده یا اختلال ایجاد می‌کنند باید به عنوان منفورترین‌ها در انظار جوامع و افکار عمومی مطرح شوند.

وجه تمایز امنیت

امام جمعه کالپوش ادامه داد: ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ما به‌ارمغان آورده‌اند این است که این امنیت ما یک امنیت عاریه‌ای نیست بلکه امروز ایران اسلامی از یک امنیت درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی برخوردار است که مؤلفه‌های آن را رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه ایران اسلامی در ۴۳ سال گذشته، به‌گدایی امنیت نپرداخته است بلکه، توجه دارد که استقلال در امنیت زیرساخت اصلی استقلال در اقتصاد و فرهنگ و… است، افزود: امنیت ایران عاریه‌ای نبوده و این امنیت، قوی و مستقل و قابل افتخار و الگوسازی، برای ملت‌های دیگر است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های امنیت در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که معظم‌له در سخنان خود تاکید کردند عقلانیت در امنیت است، مقوله‌ای مهم به معنای محاسبه صحیح، دقیق و منطقی، متکی بر ایمان و برنامه‌ریزی و دشمن‌شناسی که امروز یک نیاز بزرگ در بین جامعه ایران اسلامی و به خصوص نیروهای مسلح محسوب می‌شود.

نامه رهبری درباره عدم واردات کالای کره‌ای

امام جمعه کالپوش با اشاره به نامه تولیدکنندگان لوازم خانگی به‌رهبر انقلاب و دستور معظم‌له به‌ رییس جمهور برای منع واردات کالاهای کره‌ای، تاکید کرد: سال‌های سال بود که شرکت‌های کره‌ای در ایران فعالیت داشتند و بازار لوازم خانگی ایران را تصرف کرده بودند و با ناز پروردگی و جسارت، با گستاخی و جرأت با ایران مواجه می‌شدند و نه‌تنها بازار مصرف ایران را به‌صورت کامل در قبضه خود داشتند، بلکه این استنباط وجود داشت که فروش آن‌ها به‌کشور از سوی مقامات «نوعی لطف» تلقی می‌شد اما این نامه و دستورالعمل امید را در بین تولیدگران داخلی تقویت کرد.

حجت‌الاسلام بهرامی با بیان اینکه ایران اسلامی ظرفیت‌های عظیمی برای تولید دارد که باید به آن توجه کرد، گفت: طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز تولید انواع لوازم خانگی با ۲۹.۴ درصد افزایش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل به‌بیش از یک میلیون و ۴۸ هزار دستگاه رسید که نشان از عزم و توان داخلی دارد.

وی افزود: اگرچه حمایت از صنعت و تولید داخلی وظیفه ملی است اما صاحبان این صنایع باید بدانند؛ آنچه که تحت عنوان تداوم ممنوعیت واردات لوازم‌خانگی کره‌ای اتخاذشده است، شرط لازم برای تقویت تولید داخل است اما شرط کافی، حمایت مؤثر و مشروط به‌ارتقای کیفی محصولات و مشتری‌مداری شرکت‌های داخلی است. شرکت‌های داخلی باید از این فرصت به‌وجود آمده، کمال بهره‌برداری درست را بکنند. بدین‌معنا که برای صادرات لوازم‌خانگی، کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

امام جمعه کالپوش با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم بیان کرد: حضور میدانی هر سه رئیس قوه در بررسی مشکلات مردم، برگزاری هفتگی جلسات سران برای حل مشکلات مردم، جلسات مکرر شورای هماهنگی اقتصادی که در دوره قبل معمولاً تشکیل نمی‌شد. هماهنگی سه قوه در مبارزه با فساد و تصویب و اجرای لوایح و طرح‌های پیشگیری و رفع وقوع فساد و.. از جمله اقداماتی است که اعتماد را بین مردم تقویت می‌کند.

امام جمعه مهدی‌شهر: ایران اسلامی دارای امنیتی پایدار است / برخی امنیت را گدایی می‌کنند

حجت‌الاسلام محمد بارانی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره گفتمان سازی برای خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، ابراز کرد: هر کجا آمریکایی‌ها حضور داشتند جز تخریب، کشتار و مرگ چیز دیگری بر جای نگذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان وضعیت فلاکت بار را برای مردم به جای گذاشته که امروز شاهد هستیم، افزود: امروز بعد از دو دهه کشور به دست طالبان افتاده و تمام کشور افغانستان تخریب شده است از سوی دیگر در ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان، قاچاق و کشت مواد مخدر افزایش یافت و اعتیاد و ویرانی برای این کشور بر جای ماند.

امام جمعه مهدی‌شهر بیان کرد: آمریکا با سلاح حقوق بشر وارد کشوری می‌شود و مدت‌ها منابع آن را به غارت می‌برد لذا گفتمان سازی خروج آمریکا مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بایست مطالبه عمومی همه مردم باشد.

بارانی با بیان اینکه دومین موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی امنیت است، گفت: امنیت دو گونه دارد نخست امنیتی گدایی و عاریتی و دوم امنیت مستقل؛ لذا باید گفت امنیت عاریه ای همانی است که امروز کشورهای اروپایی دارند و همیشه به دنبال آن هستند که کشورهای آمریکا و اسرائیل و.. برایشان امنیت ایجاد کند این وضعیت را درباره ترکیه، امارات و عربستان و… نیز مشاهده می‌کنیم که با آمریکا پیمان می‌بندند که امنیت شأن را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیت پایدار و مستقل است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار مؤلفه برای نیروهای مسلح ایران اسلامی تبیین کردند که یکی از آنها زیرساخت‌های امنیت و تقویت آنها است. امروز در این زمینه کارهای بسیاری شده است موشک‌های دوربرد و زیردریایی‌ها، کشتی‌ها و پهپاد های دور پرواز و… امروز زیرساخت‌هایی هستند که امنیت پایدار ایران را تأمین می‌کنند. دومین مؤلفه عقلانیت و محاسبه دشمن و دشمن شناسی است که باید آنچه امروز دشمنان دسیسه کرده‌اند، شناخته شود تا بتوانیم شاهد اقدام به موقع باشیم که این مقوله نیز از افتخارات ایران اسلامی است.

امام جمعه مهدی‌شهر همچنین ضمن تقدیر از برگزار کنندگان عزاداری ماه محرم و صفر، ابراز کرد: روحانیان، هیئت‌های مذهبی و مردم با رعایت مسائل و محدودیت‌های کرونا بهترین عملکرد را در سطح شهرستان به منصه ظهور گذاشتند و این نشان از عشق پایداری است که مردم به ائمه اطهار(ع) دارند و امیدواریم که این تلاش‌ها مورد شفاعت اهل بیت(ع) نیز قرار گیرد چرا که مرحوم آیت الله بهجت می‌فرمایند کسی به اهل بیت(ع) پناه نیاورد مگر اینکه اهل بیت (ع) به او پناه داده باشند.

امام جمعه رویان: ایران اسلامی دارای امنیت مستقل و درون زا است

حجت‌الاسلام عباس معصومی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رویان به میزبانی مسجد جامع با بیان اینکه ایران اسلامی دارای امنیت پایدار است، بیان کرد: ویژگی این امنیت که به برکت نیروهای مسلح و با ایمان به دست آمده درون‌زایی و استقلال است، آن هم برخلاف برخی کشورهای منطقه که امنیتی عاریه‌ای دارند.

وی افزود: امنیت درون‌زای ایران به معنای تکیه بر ایمان و قدرت نیروهای بومی و همچنین عدم وابستگی به خارج است که ویژگی بارز تفکر جهادی و انقلابی محسوب می‌شود و خوشبختانه باید گفت در حوزه نظامی، ایران امروز از چنین اقتداری در منطقه برخوردار است.

امام جمعه رویان همچنین گفت: ایران اسلامی در ۴۳ سال گذشته مانند برخی کشورهای دیگر، گدایی امنیت از ابرقدرت آن نپرداخته بلکه توجه داشته که استقلال در امنیت نیازمند تکیه بر توان داخلی و همچنین تقویت زیرساخت‌های اصلی مانند استقلال در فرهنگ اقتصاد و … است.

معصومی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آمریکا ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرد و امروز با رسوایی و فلاکت این کشور را تحویل طالبان داد لذا باید تاکید کرد این رسوایی، طولانی‌ترین حضور نظامی آمریکا در دنیا است که حاصلی برای این کشور نداشت و برای مردم افغانستان تنها قتل و غارت را به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه اخراج آمریکا از منطقه باید تبدیل به یک مطالبه همگانی شود، افزود: همه می‌دانند که امنیت امروز کشورهای اروپایی و برخی کشورهای بزرگ آمریکایی عاریه است لذا ناتو را به همین دلیل راه انداختند. حال باید اندیشید وقتی کشورهای اروپایی امنیت متکی به دیگران دارند، تکلیف کشورهایی مانند امارات عربستان ترکیه و آذربایجان چه خواهد بود.

امام جمعه رویان گفت: نامه تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر معظم انقلاب اسلامی و دستور ایشان به رئیس جمهور مبنی بر منع واردات کالاهای کره‌ای یک اتفاق مهم، راهبردی و الهام بخش برای جهش تولید در سالی که به همین نام نامگذاری شده، است.

حجت‌الاسلام معصومی بیان کرد: کشور کره در چند سال اخیر به خصوص هشت سال گذشته توانست بازار لوازم خانگی را قبضه کند و از طرفی با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه از طریق قانون‌های خودساخته از پرداخت مالیات و عوارض و جریمه‌های تخلف سرباز زده و قانون را دور زده است تا جایی که برخی تولیدکنندگان قطعات مشابه در ایران، توان تولید را پیدا نکردند؛ لذا این حرکت اخیر، روزنه امیدی برای تولیدکنندگان داخلی و استفاده از منابع درون کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه میامی: اخراج آمریکا از منطقه گفتمان محور مقاومت است

حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع این شهر درباره تحولات منطقه‌ای، بیان کرد: آمریکا باید از همه منطقه اخراج شود و این موضوع گفتمان تمام نیروهای مسلح و همچنین محور مقاومت محسوب می‌شود.

وی در دیگر بخش از سخنان خود با اشاره به بازگشت اعتماد و امید در جامعه افزود: هماهنگی و هم افزایی قوای سه‌گانه در پیشگیری از وقوع فساد اقدام ضریح واکسیناسیون ترخیص کالاها از گمرک همچنین سفرهای استانی و حضور میدانی رئیس‌جمهور سبب افزایش اعتماد و امید در جامعه شده است.

امام جمعه میامی همچنین گفت: افزایش تولید و صادرات در سایه تقویت روابط با همسایگان در زمره اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود که سبب شده امید افزایی در کشور بیش از گذشته و رقم بخورد.

حجت‌الاسلام صفایی پور وقف را به عنوان باقیات و صالحات و همچنین موجب رستگاری جامعه و صیانت از آن دانست و افزود: نظارت مستمر بر موقوفات و اجرای درست نیت واقفان همچنین به روز رسانی آنها موجب اشاعه فرهنگ وقف و اعتماد افزایی در این حوزه می‌شود لذا رسالت اوقاف در این زمینه حساس و مهم است.

وی گفت: از اولویت‌های مهم همکاری امام جمعه حفظ وحدت و انسجام در جامعه و همچنین تقویت قرارگاه فرهنگی و معنوی در سایه پیگیری مطالبات مردم و ارائه گزارش مشکلات به مسئولان در راستای رفع آن‌ها است امام جمعه البته قدرت اجرایی ندارد اما سعی می‌کند پیگیر مطالبات مردم باشد که یکی از این مطالبات استفاده از جوانان برای رفع مشکلات در میامی است که می‌بایست مدنظر مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه میامی ارتقای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مطالبات مردم دانست و ابراز کرد: این نهاد در راستای شکوفایی استعدادهای نوجوانان و آینده نقش حیاتی دارد در نتیجه می‌بایست ارزش‌ها و تعلیم و تربیت اسلامی در این مجموعه لحاظ گردد.

حجت الاسلام صفایی پور به ضرورت سلامت تغذیه و دام نیز اشاره کرد و گفت: از دامپزشکی می‌خوانیم تا در زمینه تشخیص و درمان بیماری‌های حوزه دام و طیور که با غذای انسان سر و کار دارد همچون گذشته اقدامات لازم را در سطح شهرستان میامی صورت دهد.

امام جمعه موقت شاهرود: سهم مدیریت شهرستان‌ها در استان سمنان ارتقاء یابد

حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان، ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مصلا پیامبر اکرم (ص) این شهر ضمن بیان اینکه مناقشه ایران و آذربایجان از موضوعات مطرح دارای پیچیدگی‌های خاص است، ابراز داشت: آذربایجان پس از باز پس‌گیری شهرهای خود از ارمنستان طرحی به نام دالان زنگزور را با حمایت ترکیه تهیه کرد که در واقع منطقه در زمینی واقع‌شده که رضاشاه بر اساس پیمان مودت به ترکیه واگذار کرد تا ارتباط آن‌ها با منطقه ترک‌نشین برقرار شود.

وی بابیان اینکه منطقه مذکور باریکه‌ای از مرز مشترک ایران و ارمنستان است که بر اساس این طرح این منطقه به اشغال آذربایجان درمی‌آید، افزود: در نتیجه اولاً یکی از راه‌های ارتباطی ایران با اروپا مسدود می‌شود و در دراز مدت انتقال انرژی ایران به اروپا و کشورهای اوراسیا به کما می‌رود و ثانیاً ایران در بعد اقتصادی وابسته به آذربایجان و ترکیه می‌شود و ثالثاً شورای همکاری کشورهای ترک زبان متشکل از ترکیه و آذربایجان و ازبکستان و قزاقستان و قرقیزستان به هم متصل می‌شوند.

اسرائیل و آمریکا پشت همه مشکلات منطقه

امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه پشت صحنه این تحولات و مشکلات هم اسرائیل و آمریکا قرار دارند به‌طوری‌که گاهی از آذربایجان به لبنان اسرائیل یاد می‌شود، ابراز داشت: مشاهده می‌کنید که بلافاصله ترکیه از آذربایجان حمایت و اسرائیل هیئت مشاوران امنیتی و سیاسی خود را به این کشور اعزام می‌کند و در صدد ارسال نیرو به نخجوان در مجاورت مرز ایران است تا از طریق تروریست‌های داعشی و سوری ایجاد ناامنی در ایران کنند.

حجت الاسلام عبداللهیان بابیان اینکه این طرح قبل از تولد مرده به دنیا آمده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ارتش‌های بیگانه به راحتی وارد کشوری شده ولی به آسانی خارج نمی‌شوند لذا ورود ارتش‌های کشورهای همسایه به این جمهوری بزرگ‌ترین تهدید امنیتی به شمار می‌رود که آثار آن به‌زودی نمایان خواهد شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به‌زودی خواهند خورد چراکه دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت و جنگ و صلح هر کشوری، فاجعه‌ای مصیبت‌بار است.

امام جمعه موقت شاهرود در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن نخستین استاندار دولت سیزدهم در استان سمنان، گفت: امید است سهم شهرستان‌ها به خصوص شاهرود به مثابه بزرگترین شهرستان استان، در مدیریت مدیران استان ارتقا یابد همچنین از استاندار می‌خواهیم که با سامان دادن به مدیریت استان مردم شاهد خدمات بیشتر و بهتر شوند تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha