سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
پناهی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان مدارس حوزه علمیه استان فرسوده و معیوب است و نگرانم تا اتفاقی برای طلاب رخ ندهد

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، هفته گذشته بود که رئیس جمهور و برخی از وزراء دولت سیزدهم میهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند.

در سفر دولت به استان مباحث مختلفی از جمله وضعیت نامناسب حوزه‌های علمیه مطرح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی در حضور رئیس جمهور با اشاره به اینکه افراد زیادی متقاضی ورود به حوزه‌های علمیه هستند، افزود: متاسفانه زیرساخت‌های حوزه‌ها معیوب و ناقص است‌.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با تشریح وضعیت حوزه‌های علمیه در سه شهرستان استان گفت: ساختمان حوزه علمیه دهدشت کاملا فرسوده است و هر روز نگرانم که اتفاقی برای طلاب آنجا نیفتد، بودجه برای حوزه علمیه دهدشت تخصیص داده شده اما کفاف نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه گچساران نیازمند کار است، گفت: مدرسه علمیه یاسوج فرسوده است، ضمن اینکه مدرسه سفیران هدایت استیجاری است و هر روز مالک ساختمان به ما تذکر می‌دهد که تخلیه کنیم.

این مسئول حوزوی عنوان کرد: مبلغین و مبلغات استان در بدترین وضعیت مالی قرار دارند و شرمنده آنها هستیم؛ چراکه حداکثر دریافتی آنها یک‌میلیون و ششصدهزار تومان است.

وی با ارائه پیشنهاد تجمیع شدن نهادهای تبلیغی بر رفع مشکل فرسودگی ساختمان‌های حوزه و افزایش اعتبارات تاکید کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha