پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: موفقیت در فرهنگ عزم جدی می طلبد و طلاب باید در مستوای حیات طیبه قرار گیرند تا بتوانند فرهنگ مجاهدت، تقوا، مقاومت، پیروی از رهبری، دلسوزی برای نظام، عفاف و حجاب و ... را احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مراسم تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی این مرکز حوزوی برگزار شد، با تقدیر از تلاش های مجاهدانه و سخت کوشانه خانم ظهیری در معاونت فرهنگی، اظهار داشت: خانم ظهیری جزء عناصر استثنائی در کشور است و خواهد بود و می تواند ارتباطات مؤثرتری را در دستگاه های کشور رقم بزند.

وی با بیان این که ریل گذاری ها در معاونت فرهنگی حتما باید ادامه پیدا کند، افزود: ما به عنوان حوزه های علمیه خواهران در اجرای برنامه های فرهنگی، اردوهای جهادی، برنامه های تبلیغی و حضور در بحران های مختلف، آبرو کسب کرده ایم و بخشی از این کسب آبرو نتیجه زحمات معاونت فرهنگی و تلاش های خانم ظهیری است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: بخش زیادی از دانش آموختگان چشم به برنامه ریزی های فرهنگی دارند و حوزه علمیه خواهران باید نگاه معطوف به داخل  در حوزه فرهنگ را کاملا جدی بگیرد.

وی با تأکید بر این که همه بخش ها و معاونت ها باید در بحث تهذیب و تربیت تلاش کنند، خاطرنشان کرد: نگاه ما در حوزه تهذیب و تربیت اگر به یک نقطه تأثیرگذار نرسد، تفاوتی بین حوزه و دیگر مراکز آموزشی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: تهذیب و تربیت نقشه راه رسیدن به قله و راهنمای جامعه به سمت تعالی و پیشرفت است.

وی با بیان این که پرچم عبادت و پرستش خدا در حوزه همواره باید در اهتزاز باشد، بیان داشت: اگر می خواهیم یک حوزه مهذب داشته باشیم باید طلاب با ایمان و اخلاق مدار تربیت کنیم و این امر نیازمند تلاش همه برای استقرار اخلاق در حوزه است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه اخلاقی را اگر نتوانیم رشد دهیم، در حوزه سیاسی و اجتماعی موفقیت هم نخواهیم داشت و دچار سرگردانی می شویم.

وی با اشاره به این که فرهنگ شوخی نیست و هنجار کردن یک ارزش و کنار زدن یک ضد ارزش مرارت ها می طلبد، افزود: موفقیت در فرهنگ عزم جدی می طلبد و طلاب باید در مستوای حیات طیبه قرار گیرند تا بتوانند فرهنگ مجاهدت، تقوا، مقاومت، پیروی از رهبری، دلسوزی برای نظام، عفاف و حجاب و ... را احیا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، بزرگ ترین مصیبت امروز کشور را سبک شمردن مسئله فرهنگ عنوان کرد و گفت: شوخی کردن با فرهنگ، شوخی کردن با دین است؛ لذا همه باید در مسیر احیای ارزش های الهی قرار بگیریم تا بتوانیم فرهنگ اسلامی را عملیاتی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha