پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محدر

حوزه/ معاون جدید فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که تحقق برنامه های فرهنگی مشارکت همگانی را می‌طلبد، گفت: اگر محور همه برنامه های فرهنگی، تهذیبی، تبلیغی و خانواده بر مدار قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد، قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین تقی محدر در مراسم تکریم و معارفه معاونان پیشین و جدید فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی این نهاد حوزوی برگزار شد، اظهار داشت: زیباترین سخن و تشبیه در مورد فرهنگ سخن مقام معظم رهبری است که می فرمایند «فرهنگ به معنای هوایی است که تنفس می کنید، اگر این هوا تمیز باشد یک اثر و اگر کثیف باشد اثر دیگری دارد».

وی با بیان این که این تشبیه رهبری بسیار دقیق و زیباست، افزود: نیاز به هوا برای همگان لازم است و همواره استمرار دارد، یعنی تعطیل بردار نیست و همان طور که فرد بدون تنفس نمی تواند زندگی کند، بدون توجه به مقوله فرهنگ نیز نخواهد توانست بهره لازم و هدفمند از زندگی را ببرد.

معاون جدید فرهنگی و تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نکته مهم دیگری که در تشبیه زیبای رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ وجود دارد، این است که انسان باید هوای تمیز را تنفس کند و اگر این هوا آلوده باشد اثر منفی خواهد پذیرفت و این تشبیه اهمیت مسئله فرهنگ را می رساند.

وی، تحقق برنامه های فرهنگی را نیازمند یاری و کمک همه معاونت ها و بخش های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: یک فرد و یا یک معاونت به تنهایی نخواهد توانست این مهم را به نتیجه برساند و مشارکت همگانی را می طلبد.

حجت الاسلام والمسلمین محدر در پایان گفت: اگر محور همه برنامه های فرهنگی، تهذیبی، تبلیغی و خانواده بر مدار قرآن و اهل بیت علیهم السلام باشد، قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha