جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتخابات عراق

حوزه/ کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نتایج اولیه و میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش سرویس بین المللل خبرگزاری حوزه، کمیسیون عالی انتخابات عراق در بیانیه ای اعلام کرد که براساس نتایج اولیه میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی دیروز ۴۱ درصد بوده است. بر اساس نتایج اعلام شده، بالاترین میزان مشارکت در استان دهوک با ۵۴ درصد و کمترین در بغداد با میانگین ۳۲ درصد بوده است.

کمیسیون عالی انتخابات عراق با انتشار بیانیه ای در صفحه خود در توئیتر خاطرنشان کرد: میزان مشارکت در استان دهوک ۵۴ درصد و در استان صلاح الدین ۴۸ درصد بوده است که با این احتساب، این دو استان به ترتیب بالاترین میزان مشارکت در انتخابات را داشته اند.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق همچنین میزان مجموع شکایت های مطرح شده را ۷۴ شکایت در ارتباط با رای گیری خاص و رای گیری عمومی اعلام کرد.

این کمیسیون افزود: براساس آمار دریافتی از ۹۴ درصد مراکز رای گیری، میزان مشارکت بیش از ۹ میلیون نفر بوده است.

این نرخ مشارکت هر چند قابل قبول نیست ولی فراتر از احتمالاتی است که گفته می‌شد به دلیل جنگ روانی طرف‌های معلوم‌الحال علیه ملت عراق و به دلیل شکست نمایندگان سابق پارلمان در عمل به وعده‌های انتخاباتی‌شان از جمله مبارزه با فساد و عملی کردن خواست مردم یعنی اخراج نیروهای بیگانه از کشور، میزان مشارکت در انتخابات بسیار کم خواهد بود.

این میزان مقبول از مشارکت در انتخابات مدیون سه عامل است: آگاهی ملت عراق در برابر توطئه‌ها و نیز پیام حضرت آیت‌الله سیستانی که ملت عراق را دعوت به مشارکت آگاهانه و مسئولانه در انتخاب کردند و نیز نیروهای امنیتی و ارتش و الحشد الشعبی است که فضایی امن برای ملت جهت مشارکت در انتخابات فراهم کردند به نحوی که هیچ‌گونه حادثه امنیتی در جریان رای‌گیری گزارش نشد.

رای‌دهندگان عراقی برای انتخاب ۳۲۹ عضو مجلس نمایندگان از میان بیش از ۳۲۴۰ نامزد، روز گذشته در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق براساس اعلام کمیسیون انتخابات به تفکیک استان به شرح زیر است:

البصرة ۴۰ درصد
میسان ۴۳ درصد
القادسیة ۴۲ درصد
ذی قار۴۲ درصد
النجف اشرف ۴۱ درصد
المثنی ۴۴ درصد
بغداد- بخش الرصافة ۳۱ درصد
بغداد- بخش الکرخ ۳۴ درصد
کربلای معلی ۴۴ درصد
بابل ۴۶ درصد
دیالی۴۶ درصد
الانبار ۴۳ درصد
واسط ۴۴ درصد
دهوک ۵۴ درصد
اربیل ۴۶ درصد
السلیمانیة ۳۷ درصد
صلاح الدین ۴۸ درصد
کرکوک ۴۴ درصد
نینوی ۴۲ درصد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 0
    اللهم احفظ العراق